#1 Skrevet November 17, 2008 har akkurat tatt av toppen på min aan motor, og den har de berømte sprekkene mellom ventilsete og plugg hull. så jeg lurer på hvor mye tollereres, den ene sprekken ser ut som den går ca 10mm opp plugghullet. Noe jeg mener er alvorlig mye. er de bare og kjøpe en ny topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2008 Trur nok det er best med en ny topp ja. Har den først sagt A kjem vel heile alfabetet ganske fort vil eg tru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2008 ...evnt kan du undersøke mulighetene for å få det sveist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2008 Trur nok det er best med en ny topp ja. Har den først sagt A kjem vel heile alfabetet ganske fort vil eg tru. Jaja, finn en topp uten sprekker.. Dem er det ikke mange av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2008 Googla emnet...: http://www.google.no/search?q=cracks+on+cylinder+heads&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2008 Noen som har tips til evt firma som tar på seg sveising. ser ikke noen annen mulighet en de eller ny topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2008 Jaja, finn en topp uten sprekker.. Dem er det ikke mange av! min viste seg jo og være sprekkfri:nana: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2008 Det er ikke tett i tennpluggen før ved pakningen uansett, så sprekker spiller liten rolle.. Det er kun ved vakuumering/trykktesting du vil se om toppen er tett, og så lenge det ikke er vannlekkasje eller sjanse for at ventilsetene detter ut, går det vel oftest bra. På de toppene jeg har sett/sett bilder av er det fint liten sammenheng mellom alder/ytelse og sprekker, så jeg ser ikke egentlig hvordan disse oppstår eller hvordan det skal unngås! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2013 en fin måte å sjekke dette selv på er å legge toppen oppned på en benk med ventiler og tennplugger i og helle bensin i forbrenningsrommet i toppen. dersom ventiler lekker vil man se at det blir bløtt i en innsugs eller eksos kanal. hvis det ikke blir bløtt der og bensinen forsvinner er sprekken så ille at toppen må rep eller byttes. som sagt så kan man bruke en topp lenge med sprekk som ikke lekker, og noen ganger ikke! (ser det er noen år siden denne tråden var aktiv, men tenkte at det kunne være greit å la folk få vite hvordan man sjekker om sprekker eller ventiler lekker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...