kjølevæske lampe lyser S2 3b

Anbefalte innlegg

Har en god stund hatt et problem med at rød kjølevæske lampe lyser og varsler i intrument..

Dette dukker opp etter at temp har steget til 90 grader, og kjørt et stykke etter det..

Noen ganger lyser den kun noen få sec, andre ganger kan den holde på litt..

Hver gang den varsler, ligger temp konstant og jevt på 90 grader og det er nok væske på tanken..

Dette er det jeg har gjort med bilen:

-Skiftet kjølevæsketank med innstøpt føler

-Skiftet tempføler på vannrail

-Var irr på kontaktene til tempfølern, kuttet av disse en god del opp, og skjøtet på nye kontakter

-Ny termostat

-Ny vannpumpe

Eneste jeg ikke har skiftet er den store termogiveren på vannrailen, har sjekket at kontaktet på denne ikke har irr eller andre skader..

Hver gang den varsler sitter jeg å tenker over hva jeg gjør for å prøve å finne en logisk forklaring på hvorfor den varsler. Men syns den varsler helt umotivert, finner ingen spesiell kjøremønster den varsler på osv..

Kan virke som dårlig kontakt / irr / jordingsfeil ect?!

Noen som har hatt samme problem og har noen forslag til hva jeg kan prøve videre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti noe tilsvarende på s2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vifta di starter som den skal ?

Sjekk ut multitempgiver i bakkant av radiator i bånn, kan være denne somme surrer for deg : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen oppe på bukk i stad og sjekket tempgiveren på radiatoren..

Alle 3 ledningene var hele, kontakta var hel og satt skikkelig på..

Var så vidt antydning til litt irr på kontaktflata på den ene, men vet ikke om det er nok til at den skal tulle slik?

Så også at kontaktene på den "motstanden" til kjølevifta var heelt rustet.. Hvis det ikke er kontaklt der, kan det ha noe å si?

Og vifta di starter som den skal ?

Sjekk ut multitempgiver i bakkant av radiator i bånn, kan være denne somme surrer for deg : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, samme skjer på min S6. Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste føleren som påvirker instrumentpanelet er den store, tre/firepolede føleren på vannrailen samt måler i ekspansjonstanken. i 99% av tilfellene er det det føleren på vannrailen. Denne kan vise riktig temperatur i dashbordet selv om den er defekt, ettersom kretsen som trigger den røde lampa går utenom temperaturen.

Har du en firepolet bryter er det like greit å skifte den med en gang, ettersom denne er av en gammel type som nesten garantert ikke fungerer som den skal lenger. Den nye typen har tre poler og er bygd opp på en annen måte slik at den tåler mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe bilde av hvor denne bryteren\føleren sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump!

Min har også begynt å tulle seg selv om verdiene ligger innenfor normalområdene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste føleren som påvirker instrumentpanelet er den store, tre/firepolede føleren på vannrailen samt måler i ekspansjonstanken. i 99% av tilfellene er det det føleren på vannrailen. Denne kan vise riktig temperatur i dashbordet selv om den er defekt, ettersom kretsen som trigger den røde lampa går utenom temperaturen.

Har du en firepolet bryter er det like greit å skifte den med en gang, ettersom denne er av en gammel type som nesten garantert ikke fungerer som den skal lenger. Den nye typen har tre poler og er bygd opp på en annen måte slik at den tåler mer.

Vagcat.jpg

Er denne føleren på bildet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også holdt en finger på den fire-/trepolede sensoren.

Den koster noen kroner, og når du skifter den bør du trekke den til med "andakt og følelse".

Trekker du til for hardt, ryker den.

Slik ser den ut:

MFTS.jpg

Du behøver ikke å skifte kontakt for å skifte fra fire- til trepolet, men det skjer at

man må skifte kontakt og ledninger allikevel pga irr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Dag! Du har vel ikke delenummer på den der fysaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

034919369c fant jeg på den. dette er 4 polet, men stiv pris på den i norge.1000 lapp eller mer. 034ms har denne til en rimeligere pris. 3polet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir nokk ebay billigere, tror 034ms hadde den til rundt 300 og noe sist jeg sjekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Møller idag og delenummer stemmer: 034919369c

De ville ha ca 1500,- uten prosenter for den. Prøvde å søke på eBay, men fant ikke den over her så jeg bestilte fra autohausaz.com for 45 USD pluss frakt på 45 USD = 90 USD totalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med norsk bildelsenter idag anng. giveren 034919369c og der lå prisen på rett over 500 kr. En tredel av møllers pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.