#1 Skrevet November 18, 2008 Legger inne dette for en kompis, i håp om at noen inne her kan komme med noen tips. -------------------------------------------------------------------------------- Bilen er en 2000 mod Passat 115 hk PD diesel. Har hatt noe tull med at den kutter ut (akkurat som når ASR slår inn) når jeg drar på litt gass, men får dratt den opp på turtall når jeg står stille. Skjer altså bare når det er motstand. Har byttet luftmengdemåler, dieselfilter. Er noe rart med Antispinn-systemet for jeg får ikke startet bilen hvis lampa for ASR lyser. Må vri av og på tenning helt til lampa slukker før den starter. Kan risikere å sitte å vri et kvarter før den kommer. Har sjekket med diagnoseapparat og de tror det er noe feil med komunikasjonen mellom motorstyringsenheten (hjernen) og ASR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2008 Litt mere konkret info: Når han skal starte bilen skjer følgende to ting: 1. Glødelampe lyser, og slukker, bil starter, begynner etter litt å jage litt og kan til og med stoppe. 2. Glødelampe lyser IKKE, asr symbolet slutter ikke å lyse, bil starter ikke. Så må han kanskje vri om nøkkelen i 5 min før han får glødelampa til å lyse igjen.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...