#1 Skrevet November 9, 2004 En kjenning av meg har kjøpt en A6 2,5 tdi , ved 3500 omd. fjusker den litt , og det kommer svart \grå røyk , motoren har gått 250000 km. motoren drar bra under dette turtallet , og er fabrikktrimmet til 160 hk(vognkort) . Dieselfilter er skiftet , vet ikke om det er luftmengdemåler på disse gamle tdi motorene.Er det noen der ute som har erfaring på dette problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2004 Vist dette er den gamle 2,5 5syl 140hk. så er det lufmassemåler på den og , (og den er dyr) har også hatt problem med turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2004 Tusen takk for innspill , det kan også være oljeseparatoren som gjør det til , skal demontere turboen i morgen (fridag) og da kan jeg gjøre ren seperatoren (Om den finnes på rekke 5"eren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2004 Let også etter sprekker i slanger. Typisk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2004 Opprinnelig postet av Bernhard Reknes Tusen takk for innspill , det kan også være oljeseparatoren som gjør det til , skal demontere turboen i morgen (fridag) og da kan jeg gjøre ren seperatoren (Om den finnes på rekke 5"eren) I.flg møller Ensjø så sitter det ikke noe oljeseperatorfilter på 2,5TDI 5syl. Men dersom det gjør det så hadde det vært fint om du kunne ha delt dine funn med meg. For min ryker også svart, men den rusker ikke på turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2004 Har og erfaring med knekte fjærer i dieselpumpa, den setter ingen feilkoder , jeg sende min til Minge's Universal Service og han rep. den og bilen gikk som ei kule etter på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2004 Da jeg demonterte slangene ned til turboen fant jeg en liten vakumslange som var sklidd ut av "presskoblingen",den ble byttet med skruklemme . Motoren går fint nå , uten røyk .Tusen takk til dette forumet . Er snart medlem . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...