Montering av Webasto i A6 C4

Anbefalte innlegg

Hei, driver å skjemmer bort bilen for tida og har bestillt Webasto termotop C til A6'n og lurer på om noen har vært borti å montert denne på C4 chassi med 2,5 TDI R5 motor?

Prata med verkstedet hos Kolberg Caspary, men han huska ikke detaljert hvordan det skulle gjøres.

Han hadde ikke skjema så langt tilbake som 97, men var skråsikker på at jeg ikke trengte klimakit, selv om jeg har klimaanlegg i min.

"Audi har aldri vært vanskelig på den måten" sa han.:)

Hvis noen har bilder, eller koblingsskjema så hadde det vært fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor originalt montert webasto pleier stå plassert da? Hva med batterikapasitet?

Har hørt snakk om at det var to batterier på A6 C4 med original webasto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På C4 S4/S6 står orginalmontert Webasto BBW-46 under luftfilterboksen.

På Avant er det 2 batterier, vet ikke på sedan. Det til Webastoen står på venstre side bak, der CD-veksler vanligvis er montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett eksosrøret kommet mellom innerskjerm og støtfanger foran venstre forhjul. Det vil vel si at enheten har sittet i nærheten av ABS-sentralen foran på venstre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 C4 var det orginalmontert webasto, den satt på venstre side ganske langt fram. Mener jeg kunne ta på den gjennom fangeren når jeg to av dekselet. Eksosrøret gikk ut i plastplata som sitter under motoren. Ekstra batteri satt baki på venstre side som nevnt før her.

På min gikk klimaanlegget på når webastoen starta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte Webasto TermoTop C på min -94 2,8 Avant for noen år siden. Grei skuring uten problem, følg manualen som du får av meg, (selv om denne er for TermoTop T, kun mindre variasjon ift -C), samt Webasto-manual for -C, så bør det gå greit.

Send meg mail-adressen din så får du den,da den er på over 5 MB, siden max her på forumet er 1 MB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du manualen.

Du må ha av støtfangeren foran, inn i tanken med en liten slangestuss, ut med klimaanlegget, ut med sikringsboksen, ut med baksete, kappe kjølevæskeslangen, bøye litt stål her og der+++, så det tar noen timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite tips, når jeg ser på alle meningene om skjult montering under skjermen.

På min C4 med TDI R5 er det ettermontert webasto, den står så enkelt som rett til høyre for motoren i motorrommet når du står fremfor bilen og ser under panseret.

Der er det svæær plass og den lett tilgjengelig, alt er lett både for tilpassing , kobling og når man en gang må til med service på enheten.. slik som jeg måtte i sommer! (Har seff. ikke bytta det morkne og knekte eksosrøret til webastoen enda selv om det ligger nytt i bilen : rolleyes)

Kan si at det ikke ser forferdelig ut heller, for dem som kommer til å kommentere hvordan det blir seende ut under panseret på den gode gamle dieselskuta :P

 

Edit: Jeg har heller ikke to batterier på min bil, merker ikkeno til det heller.. enda jeg bruker webasto stortsett hver gang jeg skal bruke bilen når tempen faller under +3 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstrabatteriet er etter min mening unødvendig, da originalbatteriet har mer enn nok kapasitet og Webastoen uansett kutter om spenningen blir under en viss grense. Originalmontering er under venstre rammevange foran på A6 2.5TDI, men det var en gammel og ganske klumpete varmer. De moderne, mye mindre varmerne trenger mindre plass og kan sikkert sitte ved siden av motoren, er bare enklere å ha den lavt mtp. luftlommer i kjølevæskekretsløpet. :)

 

Helt genialt å ha ihvertfall, var bare litt synd at den originalmonterte i min bil hadde en tendens til å ikke funke like bra alltid, den var litt lunefull med om den startet eller ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode innspill, masse gode tips å hente her:)

En kompis har original webasto i sin, og hadde problemer med at den ikke alltid ville starte.

Kjøpte seg servicesett og har virka helt supert etterpå sier han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått ettermontert webasto på min A4,termo top c og trådløs fjernkonroll T100.

Fungerer skikkelig bra:) Nå kan jeg sitte inne og se hvor varmt det blir i bilen på fjernkontrollen: rock :

Dette er noe alle skulle hatt,sparer motor for mange kaldstarter og får varm kupe på 30 min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 12-14 høvdinger alt etter hvor avansert fjernkontrol du bestiller.

Dette er kun for Webasto termotop C og nødvendig monteringsutstyr + fjernkontroll. Montering ordner du selv.

Hvis ikke blir dette i tillegg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående to eller ett batteri. Min gamle 200 har to batterier og hadde orginalt en Webasto BBW46. A6en har Termo Top C og ett batteri. Den gamle Webastoen går til batteriet er tomt. Den nye kutter når batteriespenningen synker for å sikre kapasitet til å starte motoren. Det er mulig å programmere hva denne spenningen skal være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Eberspächervarmer i min A6 2,5 TDi R5, og den sitter montert oppunder rammevangen på førersiden, helt fremst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.