Har montert full kjørekomputer på A4n

Anbefalte innlegg

Har i kveld montert full kjørecomputer på min A4 B6.

Dette var usedvanlig enkelt å fikse.

Måtte kjøpe ny vindusviskerspak med computerstyring på og litt programering med VAG-COM så var dette i boks. : vinke ::)

Eneste minus var at det spratt opp varsel for lite spylerveske på spylertanken da jeg ikke har føler til dette på bilen min, men dette skal ikke være vanskelig å fikse.:)

EDIT: Se post 14 for full guide.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil er det rød FIS, har dere Highlineutgaven av denne så er det straka vegen (se bilde)

Alt dere trenger er en ny viskerhendel med computerstyring på, vær obs på at det er forskjell på sedan og avant, til min avant kostet denne 1254 kr.

Av med ratt og deksel rundt rattstammen av med slepering så sitter hendelen i 2 små torx skruer deretter er det bare å dra hendelen rett ut.

Så er det bare å montere i omvendt rekke følge.

Når dette er gjort så må dere inn med VAG-COM kode om kanal 16 (steering wheel) endre det fjerde siffer til 1.

Så går dere til kanal 17 (instrument) anpasse kanal 19 endre andre siffer fra 0 til 1 og det tredje siffer fra 1 til 0

VOILA :)

IMG_1100.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg forstår det riktig har du altså bytta hendelen slik at du kan endre verdiene som står i FIS displayet og få frem mere informasjon fra kjørecomputeren?

Orginalt står det kun kjørelengde på resterende drivstoff, men nå kan du endre til snitt forbruk, tripteller etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delenummeret på hendelen som hører til Avant?

Pleier å være litt greiere å bestille hos Møller når man har et konkret delnummer å slå i bordet med.

Delenr er 8E0-953-503-C -4PK Dette er altså til avant. Måtte bestille fra Tyskland det tar ca en uke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funksjonene man får er følgende :

Rekkevidde

Kjøretid

Gjennomsnittlig drivstofforbruk

Gjennomsnitthastighet

Momentanforbruk

Legger ved et meget dårlig bilde av computern

IMG_0096.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger også ute en tråd om dette på nordicaudi.com søk etter : Spakbyte för att få färddator tar ca 30-45 min! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappt spørsmål, hvor i H fikk du tak i torx som var lange nok? jeg har tatt det av en gang før, og det var et mareritt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappt spørsmål, hvor i H fikk du tak i torx som var lange nok? jeg har tatt det av en gang før, og det var et mareritt :)

Jeg kjøpte et sett med Tengtools lange torxnøkler hos Mekonomen : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende en diy på dette på mac'en hjemme, kan se om jeg får lagt den inn her iløpet av helga. Er et punkt i ledningsnettet som kan legges til jord for å fjerne varselet om spylervæsken ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen har delenr til sedan så peis på:) mulig det er samme tho? :-)

Niks det er ikke likt til sedan og avant pga. at på avant har du bakrutevisker spyler.

Delenr til sedan

8E0 953 503 B 4PK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende en diy på dette på mac'en hjemme, kan se om jeg får lagt den inn her iløpet av helga. Er et punkt i ledningsnettet som kan legges til jord for å fjerne varselet om spylervæsken ;)

Etter det jeg har forstått kan man skru ut hele instrumentpanelet og jorde stikk 1 på den blå kontakten.

Da skal varslet bli borte.

Det ligger også noen stikk nede bak panelet nederst ved A stolpen, der er det 2 ledninger på stikk 17 som skal koples sammen.

Har ikke testet dette selv ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått sett på dette enda, men det skal være en grei sak å fjerne dette varslet. :)

Jeg kan ikke garantere at det kan bygges om på alle B6\B7 ,men har du samme display som på bildet i tråden her så skal det gå.

God morgen!:) jeg har samme display, men jeg har ikke noe i "top" feltet av det displayet, også kjent som FIS. Displayet er jo der, den viser jo ting når jeg trykker f.eks på "CHECK" knappen. Men den viser ingenting pr. dags dato (som f.eks radio informasjon).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God morgen!:) jeg har samme display, men jeg har ikke noe i "top" feltet av det displayet, også kjent som FIS. Displayet er jo der, den viser jo ting når jeg trykker f.eks på "CHECK" knappen. Men den viser ingenting pr. dags dato (som f.eks radio informasjon).

Har du ikke Audi Concert eller RNS-E så vises ikke noe i dette feltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok på nyåret i min tenker jeg, blir FIS og CC. Nå i Desember/Januar får jeg prioritere smøring av sambo og poden, så kanskje det blir lettere med litt tøying av bilbudsjettet nærmere våren igjen:p

Her er forresten DIY en. Viser montering av FIS, CC og RNS-e :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke helt. mulig jeg husker feil at det kun er på nyere modeller. har kun gjort dette med orginalt diagnose utstyr å der ligger alt på maskina ferdig bare følge programmet .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke Audi Concert eller RNS-E så vises ikke noe i dette feltet.

Så, kan jeg fortsatt sette på hendelen for å få kjørecomputer med drivstoff info, o.l? Displayet er jo der, siden det viser annen crap. bare ikke info fra radioen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått fjærnet det varslet ??

Yes jeg jordet stikk 1 på blå kontakt. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tot du da bort den ledningen som er dær fra før og la en ny til jord fra stikk 1 ??

Hos meg var det ikke noen ledning på dette stikket i det hele tatt.

På noen biler sitter det alt en ledning på pinne 1 på blå kontakt denne går til en stor sort kontakt som sitter nede ved golvet (A stolpen) venstre side. Denne kan du også legge til jord. Tror denne er brun med rød srtipe på.

Du kan jo også kutte ledningen fra stikk 1 og legge denne til jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg var det ikke noen ledning på dette stikket i det hele tatt.

På noen biler sitter det alt en ledning på pinne 1 på blå kontakt denne går til en stor sort kontakt som sitter nede ved golvet (A stolpen) venstre side. Denne kan du også legge til jord. Tror denne er brun med rød srtipe på.

Du kan jo også kutte ledningen fra stikk 1 og legge denne til jord.

Ja det stemmer det, det var en brun og rød ledning på 1. Jordet den og så var det vekk.

Takker så mye for hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle montere kjørecomputer i bilen. Bestille hendelen når jeg skal på møller senere i dag. Men noen som har funnet en måte å få vekk spylervæskevarselet via vag-com ? Så slipper jeg å ta ut intrumentene å styre med jording..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle montere kjørecomputer i bilen. Bestille hendelen når jeg skal på møller senere i dag. Men noen som har funnet en måte å få vekk spylervæskevarselet via vag-com ? Så slipper jeg å ta ut intrumentene å styre med jording..

Anbfaler deg å la kombiinstrumentet være urørt, og heller laske over på kontakta nede ved A-stolpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en kamerat som mente at jeg ikke vil få dette til å fungere med displayet jeg har. noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

stt.png

Capture.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint med det displayet i min ihvertfall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du samme display som meg? :)

Ser nå veeeldig likt ut:p Er vel kun to varianter på B6..;) Rød slik vi har eller den "avanserte" med farger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter at jeg fikk montert kjørecomputern så fikk jeg også feil på dekktrykk! kan noen hjelpe med det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.