Cruisekontroll Caravelle T4 TDI

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden det skal være så enkelt å montere cruisekontroll på TDI, så tenkte jeg jeg skulle prøve. Her er historien (editert fortløpende).

1. Sjekket på ebay.de. Der er det oftest 4-6 som selger ny blinklysbryter (orig.) + kabel + monteringsanvisning (Søk på "T4 GRA"). Kabelen leveres ikke løst fra Møller el.l., så det er vel noen som lager disse på kjøkkenbenken hjemme... Fikk tilslag på 66 Euro + porto. Bare ny original bryter koster NOK 888 (Norge) eller 53 Euro (Tyskland). Totalt med porto/toll/moms/bankgebyrer har jeg betalt ca 850 NOK.

2. Monterte bryter og kabel. Tok ca 1 time.

Vanskelig: Å finne multikontakten i "skjærereiret" bak sikringsboksen.....

Spennede: Om airbagen løste ut.....men det gikk bra. Det finnes forholdsregler.

Har laget meg en (norsk) oppskrift for hva som må gjøres (hele monteringen), send pm hvis du er interessert!

(Monterte det samme på en annen (lik) bil senere. Her virket cruise'n med en gang. Men ikke på min, se punkt 3)

3. Frikoblet cruisekontroll i motorstyringen (det ser ut til å være tilfeldig hvilke biler som har den frikoblet eller ikke) når jeg hadde bilen på service. Kostet et par hundrelapper.

(Frikoblingskoden skal være 11463). Virker utmerket!

(Biler med el. gasspedal har alt annet på plass fra fabrikk (styringsprogram, bryter på brems/kløtsj etc) men det varierer hvor mye som er kablet. Gjelder også diverse andre Audi/VW)

PS: Trenger du en brukt T4 blinklysbryter uten cruise? DS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har gort dette før. Trenger du hjelp så si i fra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett denne før og kommer nok til å bruke den (sammen med den jeg får med fra Tyskland. Men kabelen ZA 000 557 KAB er ukjent i Norske (og Tyske?) delelagre.

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tlf nummeret til hansom har laget siden hvis du trenger hjelp. Han bor i Rygge Østfold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal du ha for å montere på min t4 2003 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Kjøpte ombyggingsett fra Tyskland, 680,- orginalt delenummer 7D0 998 527 kan leveres av Møller (på lager i Oslo) koster 1071,- ink mva.

Cruser til jobb hver dag T4 Multivan: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Kjøpte ombyggingsett fra Tyskland, 680,- orginalt delenummer 7D0 998 527 kan leveres av Møller (på lager i Oslo) koster 1071,- ink mva.

Cruser til jobb hver dag T4 Multivan: vinke :

Prisen diferansen er ikke stor, og medlemer av vwaudi clubben og medlemer av vwbus.no får jo rabatt , så hadde nok tatt den orginalt her hjemmefra.

tar 10 min å kode in når rest er montert

martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var kjapt og montere og kode inn! La inn innfo med delenr for at andre skulle kunne skaffe seg dette på en enkel måte!

Tor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at dette nå også kan kjøpes lokalt (det kunne det ikke før).

Når det gjelder prisen på cruise så er jeg overbevist om at den er selvfinasierende, mindre diesel og færre bøter.....

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.