Anbefalte innlegg

Tenkte og bytte mitt pollen filter på min S6 95 mod med AC.

Kjøpte da et flatt filter.

Når jeg slår opp i etka så skal filteret være rundt og stå inntil vifta, dette er støv/pollen filter.

Men jeg mener og ha sett bilde her på forumet av en C4 med flatt firkanta pollen filter..

Noen som veit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det runde er helt feil på tegningen, et slikt filter har jeg sett en gang på en gammel type 44.

Et flatt filter på sånn ca. 35x15 cm (dårlig øyemål/hukommelse) er riktig. Litt knot å bytte, men det sitter i fordamperboksen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, løpte ut og sjekket i regnet.

Kom fram til at det er bare og skru av begge vindusviskerne og dekselet som går imellom høyre og venstre a stolpe og så skru ut 3 stk 8mm? skruer i topp og bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, løpte ut og sjekket i regnet.

Kom fram til at det er bare og skru av begge vindusviskerne og dekselet som går imellom høyre og venstre a stolpe og så skru ut 3 stk 8mm? skruer i topp og bytte.

Korrekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det runde filteret er til oss uten ac, jeg har et slikt i min C4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det runde filteret er til oss uten ac, jeg har et slikt i min C4

Det var flatt filter i en c4 jeg tittet i for noen uker siden, uten ac. Er ikke så god plass der heller pga batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mange varianter av ettermonterte pollenfiltre, ettermonterte AC-anlegg med pollenfilter o.s.v. Det som er sikkert er at det flate filteret i fordamperboksen er det originale. Det svære runde er trolig også originaltilbehør, men er ihvertfall utgått fra Audi. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr til C4 med org klima er 4A1 820 367, er litt køddent å finne i katalogen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info så kjøpte jeg mitt på biltema kosta vel 79 tror jeg. Men regner med det passer fordet :)

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var flatt filter i en c4 jeg tittet i for noen uker siden, uten ac. Er ikke så god plass der heller pga batteriet.

Dersom batteriet er plassert under baksetet så er det vel stort rundt filter, er ihvertfall slik på A6'n her i gården. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men batteriet er ikke plassert under baksetet uten at du har ac vel? :)

Den jeg skrudde på hadde flatt filter, ingen ac og batteriet plassert i vannkassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert forskjellige varianter ute og går..

Jeg har kun 1 batteri og det er under baksete, ergo god plass til stort rundt filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men batteriet er ikke plassert under baksetet uten at du har ac vel? :)

Den jeg skrudde på hadde flatt filter, ingen ac og batteriet plassert i vannkassa.

Kan det være forskjellig på Avant og Limousine (sedan) da ?

Her er det ingen AC og batteriet plassert under baksetet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det byttet og du verden for en forskjell, anbefales på det sterkeste.

attachment.php?attachmentid=109147&thumb

attachment.php?attachmentid=109148&thumb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg vil nevne for dem som skal bytte..

Når du har tatt ut det gamle, blås trykkluft over alt nedi sprekka der, kommer opp sinnsykt mye gugge av blader og knuster blader osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.