Tikking fra komponent i motorrom. Hjelp til info og feilretting

Anbefalte innlegg

Hei !

Da jeg opnet panseret på min A4 B5 96modell for en liten stund siden reagerte jeg på høy tikking fra motorrommet. "Snuste" meg frem til at det var denne komponenten som tikket :

Picture 2.png

Noen som kan forklare meg hva dette er for noe, og hvilke funksjon den har ? Kan det bare være dårlig kontakt en plass ?

Termostaten min er også gåen, men vet ikke om det kan ha noe med saken og gjøre(70 grader på kjølevann, viften konstant på og høyt forbruk).

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på min gamle A3.

Og der var det noe som gjorde noe med eksosen. (?)

Det var visst helt normalt. Men om det er akkurat det samme på din bil, det tør jeg ikke si sikkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor har du?

Skulle jeg tippe villt, ville jeg tro det er vakuumpumpa di, men dette er bare tipping ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er en 1.8liter. Uten turbo sådan... Men hvilken komponent er dette egentlig ? Hvilke funksjon har den ? Til info har jeg i to dager vært ute med batteriet for lading.

Takk for raske svar !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt på forumet nå, og kom over dette :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=57440&highlight=tikking+a4

"Bilen min og tikker godt fra denne etter et par minutter på tomgang. (99 Passat 1.8T). Trudde først også det var ventilene. pga hadde problem med dette på min forgje bil 96 A4. Har lenge lurt på om det var normalt med tikking fra denne.. Takker"

Har også vært borte i dette :

"Har til tider undertrykk i bensintanken med påfølgende susing rundt påfyllingslokket. Kan dette ha noe med kullfilteret å gjøre?"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilen du har avbildet er taktventilen som åpner og lukker kobling mellom innsuget og kullfilteret (som holder på bensindamp fra bensintanken). Det er ganske normalt at den tikker forholdsvis høyt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke(som jeg har tenkt over) hørt noe tikking fra denne før. Siden du nevnte kullfilteret, kan det ha noe med det å gjøre ?

"Har til tider undertrykk i bensintanken med påfølgende susing rundt påfyllingslokket. Kan dette ha noe med kullfilteret å gjøre?"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.