#1 Skrevet November 21, 2008 Har en varsel lampe jeg lurer litt på. Piper 3 ganger og blinker ett rødt utropstegn. Kommer å går, virker som den piper mere når motor er varm. Har søkt med vagcom flere ganger, men finner ingen feilkoder. Noen som har opplevd dette eller har noen tips til meg? Den begynnte så smått å blinke for et par mnder siden. Så rasa turbo rett etter. Nå har jeg bygd opp igjen, så hadde vært surt om det skjedde igjen pga samme feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2008 Søk og du vil finne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2008 Antagelig feil med servoen.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2008 Søk og du vil finne. Ingenting? Har en varsel lampe jeg lurer litt på. Piper 3 ganger og blinker ett rødt utropstegn. Kommer å går, virker som den piper mere når motor er varm. Har søkt med vagcom flere ganger, men finner ingen feilkoder. Noen som har opplevd dette eller har noen tips til meg? Den begynnte så smått å blinke for et par mnder siden. Så rasa turbo rett etter. Nå har jeg bygd opp igjen, så hadde vært surt om det skjedde igjen pga samme feil. Blinker den kun ved oppstart eller mens du kjører og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2008 Det som varsles med rød (!), er feil på bremsekraftforsterkertrykk eller lavt nivå på bremsevæskebeholderen, altså har ingenting med motoren å gjøre for så vidt. Det som derimot som oftest er realiteten, er at det er dårlig kontakt i instrumentene, og det er det greit å fikse ved å ta ut instrumentene, sjekke alle loddinger og rense kontaktene mellom computerkortet og resten av instrumentene. Jeg ville allikevel gått frem slik, da det _kan_ være noe galt med bilen!: 1. Sjekk bremsevæskenivå, er det nok væske, så rugg litt på kontakten til lokket når varsellampa er tent. 2. Ingen feil i nr.1; 'bomba' eller servopumpa kan være dårlig, se feilsøkningstips for dette på http://www.sjmautotechnik.com. Fantastisk side.. 3. Hvis det ikke er noe feil med hverken bremsesystemet eller føleren, så er det nok instrumentene. Har du innimellom andre feil som dukker opp, som f.eks. oljetrykkvarsling/bremsebelegg/computer som resettes? Det er i hvertfall en vanlig feil på disse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2008 Ok takk for fint svar Bjør Eirik. Har slitte bremseklosser feil. Enda jeg har bytta klosser og den bremseklosseindikatoren. Sikkert dårlig kontakt, da den kontakta som sitter på bilen var morken. Denne feilen kommer og går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 21, 2008 En annen ting det kan være,som jeg tror også er problemet på min S6 er den duppen oppi bremsevæskeholdern. For min pleier å lyse etter nedbremsing og akselrasjon...Den tappen på den skal synke mener jeg når nivået er lavt.Er det dårlig spenn i den fjæra der så tror jeg den kan få det lyset med ! til å lyse "Beklager dårlig forklaring.Har ikke bilen min tilgjengelig nå og har ikke sett den på drit lenge,så husker litt dårlig" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2008 (endret) Den lampa varsler også hvis du har lite servoolje, ettersom dette kan påvirke bremsekraftforsterkningen! På 90'en min var trykkføleren for servotrykket på hovedbramsesylinderen gåen. Nappet av stikket på den, så var feilmeldinga borte. Den sitter på venstre side av hovedbremsesylinderen, sett fra foran bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2008 på s6 en min kommer dette lyset ofte....spesielt ved humpete vei og i krappe svinger...hva vil dere si det er da?? føler kanskje også at jeg må trykke hardere på pedalen ved bremsing... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2008 på s6 en min kommer dette lyset ofte....spesielt ved humpete vei og i krappe svinger...hva vil dere si det er da?? føler kanskje også at jeg må trykke hardere på pedalen ved bremsing... Har du nok bremsevæske og servovæske, og alt elektronisk er riktig, så er det nok bremsekraftforsterkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2008 på s6 en min kommer dette lyset ofte....spesielt ved humpete vei og i krappe svinger...hva vil dere si det er da?? føler kanskje også at jeg må trykke hardere på pedalen ved bremsing... Som André sa; Sjekk bremsevæskenivå, den kan være litt kilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2008 Fikk beskjed på Audi verksted at det var bomba på min bil som var gåen når jeg fikk den meldinga når jeg starta motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2008 Fikk beskjed på Audi verksted at det var bomba på min bil som var gåen når jeg fikk den meldinga når jeg starta motoren. Jeg fikk høre det samme jeg, min s6 hadde en periode i sommer på 2-3 uker der det røde symbolet for breseveske, servoolje kom opp nesten hver gang jeg starta bilen. Men siden da har det ikke kommet frem, dette må jo da bety at bomba mi ikke er gåen, da det ikke kan være en periodisk feil. Og ja jeg har nok, servoolje og bremseveske: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 23, 2008 Hvordan er vandringen på bremsepedal, evt. effekten ved bremsebruk? Har det vært endringer i bremseoperasjonsmønsteret rett før, eller etter at lyset kom på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 23, 2008 På min var det lavt nivå av olje til sentralhydraulikk.. (servo) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 23, 2008 Da var feilmeldinga borte. Koblet bare ut nivågiver og fylte kontakten med elektronikkrens og satte den inn igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...