#1 Skrevet November 21, 2008 Hei! Etter som dagene blir mørkere trengs det lys om kveldene. Problemet startet for et par uke tilbake, med at mange billister blinket på meg når jeg kjørte med vanlig nærlys. Stakk innom Møller på Gjøvik dagen etterpå, der tok en sånn lyshøyde tester og sjekket lyset i for hold til en horisontalstrek i denne såkalte "lyskikkerten". Det er vanlige xenonpærer på bilen, med Höen lamper i fjernlys, tåke og park. Når jeg starter bilen så ser jeg jo at motoren til xenonlampene justerer seg opp og ned. Det sitter en balastfjær på hvert fjæringsblad på bakre hjuloppheng, disse er sjekket og de sitter¨på. Men når jeg handlet bilen i mai så var den ene "balastfjæra"? av på et av punktene på førersiden. Dette lysproblemet begynner å bli irriterendes når xenonlamper har automatisk høydejustering. Hva skal jeg gjøre bruke garantien og få nye komplette lamphus? Trenger seriøst hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2008 BUMP! Ingen som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2008 BUMP! Ingen som vet noe? du sier fjærer? det er vel en lys høydesensor bare foran og en bak, venstre side bak og foran. er det disse som går istykker?? eller mener du at det er noe med selve lampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...