#1 Skrevet November 21, 2008 (endret) Skulle bytte oppheng på mellomakselen min her for en liten stund siden, fikk omsider fra hverandre akselen, og opphenget ble bytta. da jeg prøvde bilen vibrerte det noe voldsomt, så jeg tok av akselen og snudde den 180 grader i krysset, ble bedre, men fremdeles litt vibrasjon.. bestemte meg for å sende hele driten til Powertrain for bytte av kryss, siden mansjettene var ødelagt, og flere pinner fra lageret hadde falt ut, og for å få balansert den opp igjen.. fikk igjen akselen, men de hadde ikke fått frem noe ubalanse. monterte den, og det vibrerer fremdeles.. merker det så fort nåla har passert 45km/t og opp til 60, etter 60 gir det seg. har prøvd å ta opphenget lenger ned ved å legge mellom skiver, men det hjelper ikke, merker kansje en ørliten forskjell, men det er ikke mye.. var ikke slik før jeg bytta opphenget, og det forrige opphenget var helt ødelagt, så akslingen bare lå inni opphenget, men det var null vibrasjon før.. kjenner det spesielt i seteryggen, så det kommer bakfra. hjulene er balansert, har også prøvd 2 sett med hjul.. 1985 Audi 100 quattro SÅ, noen som har vært borti noe lignende? noen gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2008 Sannsynligvis må avstanden mellom oppheng og karosseri justeres med spesialverktøyet som monteres på akselen og låser den i helt rett stilling, det er ekstremt følsomt. Om akselen blir liggende bare såvidt litt skjevt vibrerer det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2008 (endret) ok. Har hatt den av før uten problemer. Må akslingen ligge riktig både sideveis (kan justeres noen mm) og høyda på opphenget? Brodern sin hadde 10mm skiver mellom oppheng og karroseriet, har prøvd alt fra 0mm til 12mm uten hell. vibreringa er kun ved 45 til 60kmh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2008 Må ligge helt rett både i side- og høyderetning for at det skal bli riktig. Er ganske fintfølende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2008 (endret) såpass ja.. kan bli en liten utfordring å få til dette da.. hva slags spesialverktøy er det snakk om å bruke her? er det ikke litt rart att det vibrerer KUN i 45-60km/t? uansett om jeg bruker ingen eller 12mm skiver? har også prøvd å flytte opphenget sideveis, men rister like fordømt i samme hastigheten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2008 Når jeg byta mitt slang jeg den bare på plass igjen. Var ingen vibrasjoner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2008 hm, det var rart.. Eivind: hva slags spesialverktøy er det snakk om her? navn (nummer) på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 16, 2009 *bump* Fant du noen løsning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...