7a gearkasse like sterk som s2 5 trimms gerakasse

Anbefalte innlegg

Er 7a kassa svakere enn 5 trinns/3b kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 7a kassa svakere enn 5 trinns/3b kassa?

 

begge disse kassene er vel relativt ``svake`` i forhold til 6trinnskassen på ABY motoren.

men mener at 7a kassen og 3b kassen er like.samme svinghjul også mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skryte opp 7A kassa litt jeg da :D

 

Nå kjører jo jeg med relativt lite hester/moment.... , men kassa min som har gått 360.000km holder fint den :)

Ingen ulyder og er tight & fin :)

 

Så vi jeg tro brødrene Holien kan si det samme som sin 7A kasse..... , de kjører med et velfungerene 430hk oppsett.

Og pirruetter er jo et ikke ukjent fenomen for de to ;)

 

Men alt kommer jo ann på hvilken stand kassa er i :)

(7A svinghjulet er en del tyngre en 3B svinghjulet...... 11kg mot ca9kg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a kassa mi er ikke noe å skryte av.

Gått 260 000 og der skraper på 2 og 3 gir.

Er ett hav av slakk ut foran og bak.

Så er vel litt med åssen liv disse har hatt.

Tror nok min har hatt ett hardt liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.Er i tenkeboksen på ka for kasse e skal bruke i en 90q med s2 understell.Er vell litt annerledes diret den på 7a vell?Lurer også på 6 trinns.Blir rundt 600 hk on det blir den 2.5 motoren i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 600hk tror jeg jeg hadde valgt en litt sterkere 6T kasse Harald :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt ei med oljekjøling å kanskje;-)Får bynne å lete da;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hr knust både "3b" kasse & "7a" kasse som du kaller det på min bil med mitt oppsett!

Gå for 6trins ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sjå me rundt etter en 6 trinns da.Bytta du traversen å da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sjå me rundt etter en 6 trinns da.Bytta du traversen å da?

 

Hvorfor bytte travers :confused:

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på gearkassefestene.Går det å bruke 5 trinns festene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på gearkassefestene.Går det å bruke 5 trinns festene?

 

Må ha fester fra 6-trinns og skal alt være orginalt trenger du traversen også, men går greit med org travers og en spacer på ene siden. Evt kan man lage sine egne fester. Mine har holdt fint :)

 

7A og 3B kassene er av samme type bare litt forskjellig giret. Styrken tror jeg ikke det er noen forskjell på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 7A kasse på S2'n min et år nå og holder fin!:)

Litt kortere gira en 3B kassa men betyr tidligere trykk.. Nesten som å kjøre dieselbil!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på gearkassefestene.Går det å bruke 5 trinns festene?

 

Går fint å bruke org travers.. Men på den eine sia må du ha ett feste som er 4,1cm høgere ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan medføre riktighet : vinke :

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.