Anbefalte innlegg

Skal ha 18" piggfrie vinterdekk til Q5.

235.65.18. Hva anbefales av dekk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en stor fin vinterdekktråd om du søker litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel SUV dekk jeg skal ha. Fant ikke så mange tråder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega av meg har Bridgestone Blizzak på sin Volvo XC90 (taxi), og anbefaler dette på det sterkeste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega av meg har Bridgestone Blizzak på sin Volvo XC90 (taxi), og anbefaler dette på det sterkeste :)

Takker. Var innom brdgestone.no, skal forhøre meg på dekksjappa på mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I SUV-kategorien er det stort sett Conti og Nokian som regjerer testene.

Det er også verdt å tenke på at SUV`er generelt sett er store og tunge. Piggfrie dekk i disse dimensjonene kan som regel ikke sammenlignes med personbildekk. Derfor bør nok mange som vanligvis bruker piggfritt på sin personbil vurdere piggdekk.

Fremkommelighet er jo ikke noe problem, men det stilles helt andre krav til dekk på biler av denne størrelsen når de skal stoppe eller gjenvinne kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bridgestone Blizzak (Nordic) er ikke best egnet på SUV. Gå heller for DM-Z3 som er laget for større biler. Koster litt mer riktignok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa kjører Nokian 255x55 18 på Outlander! Meget bra dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han med XC90`n hadde Nokian forrige vinter, og Bridgestone var totalt overlegen, etter hans mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulike meninger her, har selv både kjørt med Bridgestone Blizzak og Nokian Hakkapelita (Riktig nok personbil dekk) og synes begge dekka var ok. Får høre hva folka på dekksjappa sier, selv om jeg tror de ikke har peiling..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye valg du har med den de dimensjonene/load index?

Men du bør vel se på de trådene der det er diskutert opp ned og i mente om hva som er bra.

Kortversjonen er vel at det kommer veldig an på hva slags underlag du kjører mest på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.