Trenger hjelp til å finne "styrekule" på NBS

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier så må jeg visst skifte "styrekule" på min golf 4 99 mod.

Jeg finner ikke dette under noe "styrekule" på NBS, er navnet styrekule det rette for dette? Eller er dette drivledd eller noe? Har ikke så alt for god peil på bil men må kjøpe inn dette.

Noen som kan hjelpe meg?

Takk på forhånd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe som heter det heller:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne delen?

00351762302_70.jpg

Det ville jeg kalt endeledd. Kanskje de rett og slett ikke har. Til min bil fant jeg bare helt styrestag, ikke løst ledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmz, det som er så rart da, er at jeg skiftet hele styrestaget for ca 1 år siden. Møller skiftet det etter at jeg krasjet. Skal vell ikke være noe gale med det da vell?:/ Siden det er på samme siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da BØR du ta opp dette med møller.. for dette er ikke noe som går i stykker etter et år... Ta kontakt med dem og forklar situasjonen... Er du heldig så forstår dem situasjonen og kan hjelpe deg... Kansje dem tar på seg arbeidet, eller at du får en meget god pris siden dette er akkurat skiftet....

Spørs om du fikk skiftet komplett stag MED styrekula, eller om det var kun staget da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. håper det holder ei lita stund til, kjenner ikke så mye nå når jeg styrer men jeg var på dekkskift og han som driver det kan og skru bil så han sa at det var garantert styrekula. Men om det er på staget så må jo det vell være skiftet. Siden det er møller som gjorde det. Menmen, får ta å høre da. Skal ta EU-kontroll først så ser de hva som må skiftes, om det er styrestaget så skal jeg jaggu meg ha det på garantien. Er jo hvertfall 1 år garanti på nye deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Golf 4 får man kjøpt kun endeleddet, eller hele staget komplett med endeledd. Stag uten endeledd er ikke å få løst. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg, er du sikker på dette? For jeg fikk ihvertfall skiftet styrestaget da jeg var utfor et uhell. Så da skal det altså være skiftet? Hms, er ikke noe de kan stramme opp altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bange anelser om at endeleddet (hvis det er dette som er gåent) kan ha blitt skadet ved forstillingskontrollen. Har byttet begge mine og tatt kontrolljusteringen hos NAF, men det mekanikeren der ikke har tenkt på er å midtjustere kula/leddet, slik at mansjetten under ikke ligger å gnager mot festet til fjærbenet. Gikk hull i denne mansjetten hos meg etter kort tid og da skal det ikke så lang tid til før smuss og dritt har slipt ned kula slik at det blir slark.

Om dette er tilfellet er det bare å si i fra hos Møller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg skal høre med møller. Først skal jeg få den på eu-kontroll, og om dette er tilfellet skal jeg få møller til å sjekke det opp selv. Skal da si at jeg skal ha det på garantien siden de ikke har gjort skikkelig arbeid. Dette er vell noe som går på garantien siden jeg har tatt reparasjonen hos dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er noe som heter mobilitetsgaranti, men det omhandler vel kanskje mer om at bilen går i det hele tatt... Ellers så blir det vel kjøpsloven på et mer generellt grunnlag. Fikk ihvertfall 5 års garanti på girkasseskifte hos Møller, basert på kjøpsloven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg, er du sikker på dette? For jeg fikk ihvertfall skiftet styrestaget da jeg var utfor et uhell. Så da skal det altså være skiftet? Hms, er ikke noe de kan stramme opp altså?

Jepp, er sikker på det, kjøpte et slikt stag selv for 1,5 år siden til en Golf 4, og da var det komplett med ytre ledd. Ikke noe å stramme opp, slarker noe her må det byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat det jeg tenkte på. Men jeg vet ikke om det er sikkert ennå, jeg sender den ikke inn til møller før jeg vet det sikkert. De kunne selvsagt sjekket dette for meg osv, men siden jeg skal på EU-kontroll så får de som tar den sjekke den. Om det viser seg at det er staget eller endeleddet som er gåent, så kontakter jeg møller igjen.

Takk for alle tilbakemeldinger:) Har hjulpet meg mye!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.