#1 Skrevet November 10, 2004 Som topic sier... trenger man ha ventil her... Blir bilen tungstarta uten hvis den har stått ei stund? Blir den tungstarta hver gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2004 DEn kommer til og bli tung startet hver gang. for pumpa må først bygge opp trykket hver gang du skal starte. har du ventilen så er det et konstant trykk der hele tiden så pumpa slipper og bygge opp trykket først. kan godt kjøre uten, men blir tung starta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2004 får jo opp litt oljetrykk da, mens man venter på bensintrykk... hehe men, vet ikke helt. Kanskje ingen god ide likevel å kvitte seg med den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2004 blir bare sånn at man må chime en del mere føre den starter. tror ikke du sparer noe på at du får opp mere oljetrykk føre den starter. er vel ikke bra at den prøver og starte og ikke får noe bensin ved 1bar besnin trykk f.eks så bynner jo motoren og tenne men har ikke nok til og starte. lurer på hva hjernen tenker da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2004 grunnen til at jeg spør er egentli bare latskap... Er nippeltilkobling orginalt til meg, men på pumpa som jeg skal sette i er det ekstern tilbakeslagsventil med banjotilkobling. Kan bytte ut ventilen med en "overgang" fra gjenging til nippel (som jeg har liggende) så slipper jeg stresse me å få tak i banjo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2004 jeg kjørte uten en stund jeg og ble bare lei av og måtte chime så lenge hver gang så jeg fikset det. tror du skal ha bra batteri i kulda hvis du må chime i 15sec hver gang du skal starte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2004 antok at du hadde prøvd det ja. Er flere som har byttet til 044-pumpe og ikke gidda brukt tilbakeslagsventilen... Ett siste alternativ, noe som forøvrig likevel burde vært gjort på A4 hvor pumpa som sitter orginalt trekker halvparten så mye strøm, er å sette dit ett rele og trekke skikkelige strømkabler... Kunne kobla slik at pumpa går konstant når tenninga er på da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2004 jeg bruker den originale pumpa i tanken og en bosch pumpe som jeg har satt i motor rommet. veldig viktig at begge pumpene går samtidig. originale pumpa skal bare gå så lenge motoren går undt, og stopper hvis du ikke får starta etter vist antall sekunder. det som kan skje hvis du kobler den ekstra pumpa til bateriet er at først så suger den opp den bensina som ligger mellom den og den originale pumpa, så den originale pumpa må jobbe litt for og få bensin fram igjen, og er nok ikke bra hvis den nye pumpa står og går og den originale ikke går, for da vil den nye gå tør. tror ikke det er noe særlig heller.. ta et relee og bruk signalet ifra den originale så du er sikker på at det blir bra. og husk og bruk litt tykkelse på ledingene til nye pumpa, for den trenger masse strøm... mener jeg la 6kvadrat fra bateri til relee og samme fra relee til pumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2004 ekstra bensinpumpe i motorrommet hørtes veldig jonus-løsning ut. Jeg bruker 'normalt' bensintrykk, og klarer meg med en skikkelig pumpe i tanken. Seriekoblede pumper er som en "halveismetode" å regne i mine øyne, men den diskusjonen tror jeg ikke vi skal starte Tror jeg skaffer en banjoovergang så jeg får beholdt returventilen, og så koble ett rele til orginaltilkoblinga, med skikkelige ledninger til. Har noe bilstereo baki som får rikelig med strøm. Så lenge ikke pumpa introduserer noe mekanisk støy så er det jo gunstig å ta strøm fra der. (elmotorer er jo noe av det værste støykilde du kan ha i ett lavspennings likestrømssystem) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...