Race Kat i G60, består den EU avgassnormene?

Anbefalte innlegg

Går og tusler litt med tanken på å sveise inn en Race katalysator i orginal katalysatoren min eller kjøpe en High Flow Cat .

 

Vil jeg kunne bestå EU kontroll mht avgasser med en slik innstallert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Går og tusler litt med tanken på å sveise inn en Race katalysator i orginal katalysatoren min eller kjøpe en High Flow Cat .

 

Vil jeg kunne bestå EU kontroll mht avgasser med en slik innstallert?

 

Hvis du får tak i en med TÜV så er det vel ikke noe problem. Har fått min gjennom 2 ganger med race kat. Første gangen virket ikke instrumentene på biltilsynet, på EU-kontrollen glemte de å måle, var mer opptatt av at den ikke gikk ned på bremsetester

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, takk for svar :)

 

Har en metallkat fra VR6 (95 Golf 3) jeg lurte på å montere, men nå er jeg i tvil. Vil jo selvfølgelig ha mest effekt også.

 

Er det noe særlig å hente effektmessig, Frode?

 

Fant forøvrig to som kan være interessante:

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7932962468&ssPageName=STRK:MEWA:IT

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7932246200&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg sjekket det samme, fikk jeg beskjed om at kat på G60 er så effektiv fra før, at effekten ikke ville endres stort. Derfor droppet jeg det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har katalysator replacement fra Supersprint. Koster 1.300.

Men måtte montere originalkatalysator og justere mye for å få ned COen som lå ca 10 ganger over maksimalt tillatt utslipp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett inn et adapter rør. jeg har gjort det. går best uten.

møller justerte min co fint innenfor kravene uten cat .......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Oddbjørn:

Er det en ekte kat eller bare rør som erstatter kat?

 

@Håvard:

Jeg har hørt at G60 går best med kat???

Hvordan blir lyden da? Blir ikke det veldig mye lyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg, men den ser ut akkurat som en katalysator, muligens uten innhold. Har Supersprint fra blokka og ut, så det er nok tvilsomt jeg hører på råd som å fjerne replacementen ja... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde "erstattnings kat"=(tom kat) på en vanlig G60 som jeg hadde det ble litt fri eksos lyd av den. (fising)

På syncron er det jo bi kat. så der har jeg sveist et 2 til 1 rør likt med en Y . Hører ikke stor endring i lyden. litt mer trøkk muligens ved fullt pådrag.

 

bygg det slik at det er enkelt å hive inn kat ved Eu kont. hvis du ikke klarer å få bilen justert ned uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilsport sin prosjekt Gollf II 16v testet med Golf III metal kat og uten, forskjellen var 3 hk og 2 nm, regner med at resultater med G60 er omtrent det samme.

 

sett på en god kat

 

Ser ingen grunn til å være miljøsvin for 3 hesters skyld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det svaret som avgjorde valget.

Det blir metallkat på meg.

 

Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

[b

 

Jeg har hørt at G60 går best med kat???

Hvordan blir lyden da? Blir ikke det veldig mye lyd? [/b]

 

 

Jeg fjernet kat på den første G60`n min, og jeg mærket forskjell...Det kan hende at min innbilnings kraft er usedvanlig stor men... :)

 

Ikke noe serlig mere støy eller, bare noen herlige flammer ved høyt turtall/giring

 

Om det kan være det at det hjalp litt pga. det var gjort andre ting i tilleg er jo mulig..

 

men som Frode sa, er jo ikke noe vits å være miljøsvin for stuselige 3 hk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En frisk G60 klarer fint a komme seg under 0.5 i co uten kat, bare å justere på co-potmeteret. Om man ikke har for stor oljelekkasje fra G-laderen.

 

miljøsvin? en katalysator har jo nærmest 0 virkningsgrad under kjøring, er på tomgang/køkjøring de klarer å rense avgassene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.