#1 Skrevet November 10, 2004 Går og tusler litt med tanken på å sveise inn en Race katalysator i orginal katalysatoren min eller kjøpe en High Flow Cat . Vil jeg kunne bestå EU kontroll mht avgasser med en slik innstallert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass Går og tusler litt med tanken på å sveise inn en Race katalysator i orginal katalysatoren min eller kjøpe en High Flow Cat . Vil jeg kunne bestå EU kontroll mht avgasser med en slik innstallert? Hvis du får tak i en med TÜV så er det vel ikke noe problem. Har fått min gjennom 2 ganger med race kat. Første gangen virket ikke instrumentene på biltilsynet, på EU-kontrollen glemte de å måle, var mer opptatt av at den ikke gikk ned på bremsetester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2004 Hey, takk for svar Har en metallkat fra VR6 (95 Golf 3) jeg lurte på å montere, men nå er jeg i tvil. Vil jo selvfølgelig ha mest effekt også. Er det noe særlig å hente effektmessig, Frode? Fant forøvrig to som kan være interessante: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7932962468&ssPageName=STRK:MEWA:IT http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7932246200&ssPageName=STRK:MEWA:IT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2004 Når jeg sjekket det samme, fikk jeg beskjed om at kat på G60 er så effektiv fra før, at effekten ikke ville endres stort. Derfor droppet jeg det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2004 Jeg har katalysator replacement fra Supersprint. Koster 1.300. Men måtte montere originalkatalysator og justere mye for å få ned COen som lå ca 10 ganger over maksimalt tillatt utslipp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2004 Sett inn et adapter rør. jeg har gjort det. går best uten. møller justerte min co fint innenfor kravene uten cat ....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2004 @Oddbjørn: Er det en ekte kat eller bare rør som erstatter kat? @Håvard: Jeg har hørt at G60 går best med kat??? Hvordan blir lyden da? Blir ikke det veldig mye lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2004 Vet ikke helt jeg, men den ser ut akkurat som en katalysator, muligens uten innhold. Har Supersprint fra blokka og ut, så det er nok tvilsomt jeg hører på råd som å fjerne replacementen ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2004 Jeg hadde "erstattnings kat"=(tom kat) på en vanlig G60 som jeg hadde det ble litt fri eksos lyd av den. (fising) På syncron er det jo bi kat. så der har jeg sveist et 2 til 1 rør likt med en Y . Hører ikke stor endring i lyden. litt mer trøkk muligens ved fullt pådrag. bygg det slik at det er enkelt å hive inn kat ved Eu kont. hvis du ikke klarer å få bilen justert ned uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2004 Bilsport sin prosjekt Gollf II 16v testet med Golf III metal kat og uten, forskjellen var 3 hk og 2 nm, regner med at resultater med G60 er omtrent det samme. sett på en god kat Ser ingen grunn til å være miljøsvin for 3 hesters skyld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2004 Nettopp det svaret som avgjorde valget. Det blir metallkat på meg. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass [b Jeg har hørt at G60 går best med kat??? Hvordan blir lyden da? Blir ikke det veldig mye lyd? [/b] Jeg fjernet kat på den første G60`n min, og jeg mærket forskjell...Det kan hende at min innbilnings kraft er usedvanlig stor men... Ikke noe serlig mere støy eller, bare noen herlige flammer ved høyt turtall/giring Om det kan være det at det hjalp litt pga. det var gjort andre ting i tilleg er jo mulig.. men som Frode sa, er jo ikke noe vits å være miljøsvin for stuselige 3 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 11, 2004 En frisk G60 klarer fint a komme seg under 0.5 i co uten kat, bare å justere på co-potmeteret. Om man ikke har for stor oljelekkasje fra G-laderen. miljøsvin? en katalysator har jo nærmest 0 virkningsgrad under kjøring, er på tomgang/køkjøring de klarer å rense avgassene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...