#1 Skrevet November 23, 2008 Noen som vet hvordan man tar en grunninnstilling på G85(rattvinkelsensor)? Evnt også hvordan man koder om en ABS styreenhet? Har byttet slepering, enheten bak rattet og har da disse tingene som må kodes/innstilles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2008 Leser på wiki.ross-tech at det ikke er skrevet noe om dette på din bil, men under har du oppskriften på A4 8E. Bør være likt, men jeg har ikke forsøkt det selv. Steering Angle Sensor (G85) Calibration [select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2008 hmm..har prøvd dette tidligere men det er noe annet/mere som må gjøres for å få dette til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2008 Det var merkelig... det var "plankekjøring" på min B6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2008 heisan! jeg var på møller i dag å fikk kjørt feildiagnose siden jeg fikk opp en rød ring med utropstegn i, abs og esp lampen lyste også, fikk beskjed om at ratvinkelsensoren måtte byttes.. så det jeg lurer på om det er en stor jobb og bytte? mvh Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...