#1 Skrevet November 10, 2004 Hvordan skal jeg bli kvitt piping i bremser? Det er ufattelig irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2004 Har du sjekket dem, at de ikke er utslitt eller at det ligger noe mellom skiva og klossen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2004 joa....jeg bytta nye bremser i sommer. og rett etter jeg hadde kommet fra ferie begynte det å pipe. Fikk sagt det til de som byttet bremsene og de gjorde vel noe, for pipingen var vekk når jeg fikk den tilbake. Det har ikke noe med været å gjøre da? fuktighet osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2004 Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser. Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen. Det bør ihvertfall bidra til å få vekk pipinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2004 Opprinnelig postet av Knut Bekkedal Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser. Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen. Det bør ihvertfall bidra til å få vekk pipinga. Smør på med litt kobberfett bakom klossene også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2004 Jeg gjorde dette på min i sommer og etter en ukes tid ble det helt borte.. Det er å anbefale! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2004 Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser.Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen. "Glide-pinnene", ka e det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...