Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg bli kvitt piping i bremser? Det er ufattelig irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket dem, at de ikke er utslitt eller at det ligger noe mellom skiva og klossen da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa....jeg bytta nye bremser i sommer. og rett etter jeg hadde kommet fra ferie begynte det å pipe. Fikk sagt det til de som byttet bremsene og de gjorde vel noe, for pipingen var vekk når jeg fikk den tilbake. Det har ikke noe med været å gjøre da? fuktighet osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser.

Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen.

Det bør ihvertfall bidra til å få vekk pipinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Bekkedal

Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser.

Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen.

Det bør ihvertfall bidra til å få vekk pipinga.

 

Smør på med litt kobberfett bakom klossene også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min i sommer og etter en ukes tid ble det helt borte.. Det er å anbefale!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipinga kjem som følge av friksjon mellom kallipere og klosser.

Ta av kalliperne, smør de "glide-pinnene" med kobberfett, og sjekk at det ikke ligger noe mellom kalliperen og klossen.

 

"Glide-pinnene", ka e det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.