Anbefalte innlegg

har et problem med abs'en på min 1998 audi A4.

ABS-lyset lyser, og et rødt lys med utropstegn blinker.

Problemet kom når jeg monterte nye bremseskiver (midtventilerte & borrede).

Jeg gjør en lang historie kort, å sier at jeg har lett etter brudd i ledningene til sensorene, å finner ikke noe brudd.

Dette gjorde at jeg satt bilen inn på VW-Audi-verksted, for å la dem lese av feilminnet på hva det kunne være.

Etter ca en time på verkstedet, fikk jeg telefon fra dem.

Konklusjonen var at Styreenheten til ABS'en var gåen, fordi dem fikk ikke kontakt med den via PC'n. : klø :

Ettersom jeg tviler litt på at det den er gåen, begynte ringerunden til en del dyktige folk jeg kjenner. har fått beskjed om å sjekke litt diverse som Jordkoplinger, måle at sikringer får strøm osv.

Så, i dag har jeg vært i garasjen for å sjekke jordkoplingene. Fant bare 1, foran på høyre rammevange.

Hvor ellers er disse jordkoplingene jeg burde sjekke?

Noen som har vært borti samme problemet?

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke tannkransen til ABS'en på skivene da??..... Har du sett på innsiden av de gamle skivene kontra de nye??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke tannkransen til ABS'en på skivene da??..... Har du sett på innsiden av de gamle skivene kontra de nye??

Det er vel bare bak syntest jeg huske, om det ikke er quattro, da er det ikke på skivene i det heletatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme problemet på min 98 mod A4 rett etter jeg solgte den(ca 3 min). Da fant møller ut at det var styreenheten til ABS som var gåen. Den ble byttet og siden har ikke jeg hørt noe.

Kostet ca 10 000 å bytte den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også samme lys bilnkende i min + esp lampa, etter en time på svebjørn kom de frem til at jeg må bytte ratvinkelsensoren (G85): klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også samme lys bilnkende i min + esp lampa, etter en time på svebjørn kom de frem til at jeg må bytte ratvinkelsensoren (G85): klø :

har du med vagcom kan du vel sjekke om du fortsatt har kodingen/rett koding inne, å at den ikke har nullstilt seg. i så tilfelle kan du bruke com'en til å kode den. bare et forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er foran så sitter vel abs ringen fast på ytre drivleddet. bak ligger den i skiven hvis det ikke er quattro.

Jeg kjøpte en Audi a4 98mod i sommer. der var det akkurat byttet abs styreenhet pga feil på abs.

Kjenner 2andre med samme bil som nettopp har byttet sine styreenheter og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer som deg jeg også, jeg måtte bytte styreenheten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer som deg jeg også, jeg måtte bytte styreenheten...

samma hadde jeg og når min tok kvelden for et år¨s tid siden,

men du kan finne en brukt enn da=)

det gjorde jeg, 2000 spenn bare=) funker så det griner,

http://www.finndel.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.