#1 Skrevet November 23, 2008 Har en Touran 2006 mod. 1.9 tdi kjørt 38000km. Merket allerede da jeg overtok bilen nylig at det kom en slags lav klirrelyd fra venstre side foran ved normal kjøring og de siste dagene er det en skrapelyd spesielt når jeg svinger til høyre. Hva i huleste ? Har kikket litt på forum og sett at Touran har en del svinghjul problemer men kan dette være årsaken til mitt problem tror dere ? Skal inn til Møller Bil & Maskin på Sandnes om en ukes tid men tenkte å høre litt med ekspertisen her inne først.... Dersom det skulle vise seg å være bremser/skiver/svinghjul el.l. vil vel dette uansett dekkes av garanti ?? Takker for alle slags svar på dette ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2008 er det ikke bare innerskjermen som er litt løs å tar borti dekket da? Er det noe mekanisk ser jeg for meg at du skulle fått litt vibrasjoner også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2008 Kan sjekke det med skjermen.......kommer tilbake.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2008 Kan sjekke det med skjermen.......kommer tilbake.... er ikke bare en stein som ligger inne i bremseklaven/bremseskjoldet da.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2008 er det ikke bare innerskjermen som er litt løs å tar borti dekket da? Er det noe mekanisk ser jeg for meg at du skulle fått litt vibrasjoner også Det er nok ikke skjermen....klaring der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2008 er ikke bare en stein som ligger inne i bremseklaven/bremseskjoldet da.. ? Meget mulig, hvordan sjekker jeg det da ? Har ikke bremseverktøy eller slikt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2008 Meget mulig, hvordan sjekker jeg det da ? Har ikke bremseverktøy eller slikt.... trenger bare 7mm umbraco nøkkel og en stk flat trekker for å demontere callipper:) hender det legger seg stein inni der hvor bremseklossene ligger ann mot holderen sin. eventuelt mellom skive og bremseskjoldet.. dytt på det å se om en stein sitter fast:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2008 Jeg skal sjekke...du har ikke en link til et bilde av caliper så jeg vet hva jeg skal skru....er nesten fersk i mekking så trenger mye guidance nå til å begynne med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2008 http://images.google.com/imgres?imgurl=http://johnvey.com/images/content/brakes1.jpg&imgrefurl=http://audi-diy.blogspot.com/2007/10/how-to-replace-audi-a4-brake-pads-and.html&usg=__wjar52ObEgX5Nx79eRl7XDGIo-0=&h=314&w=250&sz=25&hl=no&start=40&um=1&tbnid=W_0ag560UOiOIM:&tbnh=117&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3Dcaliper%2Bvag%26start%3D36%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dno%26rls%3Dcom.microsoft:no:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7RNWE%26sa%3DN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2008 der står det enkelt forklart med bilder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2008 obs... hsk å pumpe på bremsepedal etter det er montert igjen.. før du kjører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2008 Kjempebra - jeg poster tilbake om noen dager når jeg får prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2008 Kjempebra - jeg poster tilbake om noen dager når jeg får prøvd lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 24, 2008 Sprukket gummimansjett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 24, 2008 Sprukket gummimansjett? Jeg sjekker dette også. Får se om jeg får tid i dag....Tar bilder samtidig så får dere se på delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 24, 2008 (endret) Problemet ble funnet, det var ikke mansjett eller hjulbue eller noe i kaliperen. Det var to forbaska steiner som hadde satt seg mellom skiva og bremseskjoldet. Øverst på høyre i bildet ses bremseskjoldet... og her er en av synderene... Takk for all hjelp fra alle - det er slikt jeg og sikkert andre setter utrolig pris på ! Nå venter jeg bare på å komme inn til skadesenteret hos Møller Sandnes og Jæren for å fikse vanninntrenging...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 24, 2008 Problemet ble funnet, det var ikke mansjett eller hjulbue eller noe i kaliperen. Det var to forbaska steiner som hadde satt seg mellom skiva på baksiden og dekselet som ligger bak der igjen. Øverst på høyre i bildet ses det bakerste dekselet... og her er en av synderene... Takk for all hjelp fra alle - det er slikt jeg og sikkert andre setter utrolig pris på ! Nå venter jeg bare på å komme inn til skadesenteret hos Møller Sandnes og Jæren for å fikse vanninntrenging...... cool;) gjetta riktig da med stein mellom bremseskjold og skive 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...