Anbefalte innlegg

Begynte å feilsøke litt i går da bilen er tungstarta om dagen, måler ikke spenning i hettene til glødepluggene, i en boks oppe i vannkassa sitter det tre sikringer og ett rele sammen med motorstyreenheten... Regner med dette er til glødinga ? Det sitter 2stk 60A sikringer, ingen av dem har spenning ved gløding. Det kjennes ut som det tikker i releet, men det er vanskelig å si. Tok ut releet og målte batterispenning i pin30, som jo skal være konstantspenning. Pinne T som jeg regner med er styrestrøm, kommer jeg ikke til så jeg får målt på.

Glødelampa inne i bilen lysr ganske lenge.. 15-20 sekunder... det har den ikke gjort før.

 

Er det vanslig at rele ryker ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan Eg har samme problemet, men trur eg har løsninga på min.

Dei fant ut på totalservicen at eg kanskje har lekasje på eine diesel røret..ser da er dieselsvett ved dysetilkoblingen.

Dette gjør at eg må gløde 2-3 ganger (lenge hver gang) før den starter, men dette er når bilen står i oppoverbakke med motoren høyest. står den nedover eller flatt så er den ok..

 

kan jo sjekke om det er tørt å fint rundt dysene. eller "fuktigt"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida.. på min er dyserør tette og finr, problemet er manglende strøm til glødinga.

Fikk knota og målt litt mer nå, og fant ut at pinne "T" på releet ligger konstant til 12v, pinne 86 blir jorda når jeg skrur på tenninga (Når den gløder) Dette tyder vel på at releet ikke funker som det skal.. i og med jeg har konstatspenning på pin30, som da burde vært lagt til 87 og 87a når releet slår inn.

Benktesta releet og da slår det fint.. men kan vel skje mye rart med slike (?)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering, releet jeg trodde var til gløding er nok til noe annet.. demonterte en del mer forran der i dag og fant ut at ledningene fra sikringene gikk inn i bilen, fulgte de og kom til ett annet rele som sitter under rattet. releet er merket 202 og er på 70ampere. Til min store glede kunne jeg konstantere at selv om releet slo inn når det skulle, koblet det ikke inn strøm til glødingen... nytt rele er bestillt og kommer i morgen.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering, releet jeg trodde var til gløding er nok til noe annet.. demonterte en del mer forran der i dag og fant ut at ledningene fra sikringene gikk inn i bilen, fulgte de og kom til ett annet rele som sitter under rattet. releet er merket 202 og er på 70ampere. Til min store glede kunne jeg konstantere at selv om releet slo inn når det skulle, koblet det ikke inn strøm til glødingen... nytt rele er bestillt og kommer i morgen.

 

Jan Brede

 

Ornet det seg når du byttet releet? sliter med glødinga på min har funnet ut at det er noe i styringa til glødinga som ikke er som det skal for pluggene er nye og gløder når eg tester de manuelt.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordnet seg da ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.