#1 Skrevet November 23, 2008 Har holdt på med å lage comming home/leaving home-system på 80en min i det siste. Det fungerer slik at når jeg åpner bilen skrur tåkelys foran og bak seg på samt taklys, når jeg lukker bilen kan jeg velge å trykke kun en gang for å låse bilen samt slukke alle lys, eller trykke to ganger og få lysene til å stå på i ca 30sek etter jeg har gått fra bilen. Siden det ikke er noe vits med dette på dagen kan hele systemet skrues av og på med en orginal knapp jeg har integrert i bryterpanelet over cd-spilleren (skulle kanskje egentlig koblet på et tidsrele her). Kanskje helt unødvendig, men synes det fortsatt er litt morsomt:) Slik ser det ut: Beklager videokvaliteten, men med dårlig lys og mobilkamera er det begrenset hva man får til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2008 Dette må du forklare litt mer om.. har prøvd å få til dette på golfen min men fant aldri ut av det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2008 utrolig kult! har lyst på sånn jeg og! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2008 Video får kun opp 2 bilder jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2008 Er ganske så enkelt igrunn, jobben ligger i legge ledninger og integrere det best mulig. Pluss at jeg ikke hadde noen bruksanvisning så prøvde med litt andre måter først, men fant ut etterhvert at den enkleste måten var bra nok. Jeg vet ikke hvordan det er på golf 2, men på de fleste nyere biler har taklys som skrur seg på når man låser opp bilen og står på litt etter man har lukket. Dette er styrt med minus på B4. Koblet opp ett rele med svak pluss. Brukte minus-signalet fra taklyset til å få relèt til å slå over. La plussledning fra batteri inn til rele, og ledere ut til tåkelys. Koblet også på sikringsholder. Fjernstyrt sentralås er ikke et must, men det blir mest slik. Går også ann å hente ut signal fra styringen til sentralåsen som også blir styrt på minus (noe jeg startet på, men fant ikke riktig signaler) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2008 Video får kun opp 2 bilder jeg.. Du må trykke på "bildet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2008 Så bra ut dette ja! Regner med du har brukt noen timer for og få til dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2008 Vel, jeg gjorde det, men er noe med at jeg har valgt vise bilder på en annen måte i kontroll panel. Fiksa nå Veldig rått det der, men du MÅ komme med en oppskrift på hvordan du gjorde det. Eller jeg kan tenke meg det selv, men ikke hvordan i all pokker du får til 30 sek og auto off, en timer av noe slag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2008 Er ganske så enkelt igrunn, jobben ligger i legge ledninger og integrere det best mulig.Pluss at jeg ikke hadde noen bruksanvisning så prøvde med litt andre måter først, men fant ut etterhvert at den enkleste måten var bra nok. Jeg vet ikke hvordan det er på golf 2, men på de fleste nyere biler har taklys som skrur seg på når man låser opp bilen og står på litt etter man har lukket. Dette er styrt med minus på B4. Koblet opp ett rele med svak pluss. Brukte minus-signalet fra taklyset til å få relèt til å slå over. La plussledning fra batteri inn til rele, og ledere ut til tåkelys. Koblet også på sikringsholder. Fjernstyrt sentralås er ikke et must, men det blir mest slik. Går også ann å hente ut signal fra styringen til sentralåsen som også blir styrt på minus (noe jeg startet på, men fant ikke riktig signaler) Ok, på golfen så slår bare taklyset seg på når man åpner døren. Jeg har en ettermontert fjernstyrt sentrallås og en defa alarm, så jeg skulle helst ha hatt det slik at lysene skrur seg på når jeg låser og låser opp bilen med fjernkontrollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2008 Ok, på golfen så slår bare taklyset seg på når man åpner døren. Jeg har en ettermontert fjernstyrt sentrallås og en defa alarm, så jeg skulle helst ha hatt det slik at lysene skrur seg på når jeg låser og låser opp bilen med fjernkontrollen du kan vel evt bruke en kondensator: klø : burde fungere bra det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2008 du kan vel evt bruke en kondensator: klø : burde fungere bra det Har prøvd det, men når jeg låser opp bilen så er det bare spenning i 1sek og det var visst ikke nok til at kondensatoren fikk ladet seg opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 27, 2008 Vel, jeg gjorde det, men er noe med at jeg har valgt vise bilder på en annen måte i kontroll panel. Fiksa nå Veldig rått det der, men du MÅ komme med en oppskrift på hvordan du gjorde det. Eller jeg kan tenke meg det selv, men ikke hvordan i all pokker du får til 30 sek og auto off, en timer av noe slag? Som nevnt er dette koblet på taklyset. Taklyset er kobler på defaen. Og defaen er koblet direkte på sentralåsen. Når jeg går fra bilen står taklyset på helt til jeg låser den, mens hvis jeg låser den opp og igjen blir lyset stående på i 30 sekunder, og slår seg selv av. Funksjonen tror jeg er orginal i Audi 80 B4 og jeg tror den også er det på nyere biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2008 Ok, på golfen så slår bare taklyset seg på når man åpner døren. Jeg har en ettermontert fjernstyrt sentrallås og en defa alarm, så jeg skulle helst ha hatt det slik at lysene skrur seg på når jeg låser og låser opp bilen med fjernkontrollen Hvis jeg var deg, ville jeg søkt med prøvelampe på styrenheten til alarmen, denne er normalt styrt med minus og det kan være et signal du kan bruke der til å styre et rele som er koblet på tåkelys. Let etter et signal, enten minus eller pluss som skrur seg på når du slår av eller på alarmen. Jeg fant et lignende signal på defa-boksen min, men var bare slik at jeg kunne få en av funksjonene og ikke både comming home og leavin home. Dette er jo gjort på en golf 2 før:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2008 snedig funksjon..selvlyst på dette på min A4 b6.. får se hva jeg gjør med tiden. men hva skjer om du slår på taklyset under kjøring? da må du klikke på den bryteren først? litt tungvint.. men går kanskje å sette og motpart relé som feil styrer dtrøm nå tenningen er på... (slår ofte på lyset i bilen pga guttungen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2008 ja, eller hva skjer når du åpner døra. må du da trykke på brytern først? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 29, 2008 Når jeg åpner bilen står taklyset og tåkelysene på helt til jeg vrir om tenningen eller det har gått 20-30sekunder. Kunne koblet på dørbryteren, slik som det er gjort på nyere biler (der lyset skrur seg av når du åpner døra), men har valgt å ikke gjøre dette. Slår jeg på taklyset så går ikke comming home/leavine home på siden dette er en egen krets. Bryteren er bare et tungvint alternativ til tidsrelet som det egentlig skal være. Bakdelen med denne er at hvis du har trykket på den på dagen, og du kommer tilbake til bilen på kvelden, så har man jo skrudd av hele systemet, og lysene vil ikke komme på. Men ser ikke på det som noe stort problem igrunn, ihvertfall ikke enda, da det er så mye mørketid på denne årstida at det står på hele tiden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...