Min studentbil som fikk ny lakk!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny medlemm her så vist jeg gjør noe feil så er det bare å si ifra!

Bilen er en 94mod med 185k bak ryggen, motoren er en 1.4l som LANGT ifra drar skinnet av pølsa, men grei nok studentbil! plana var egentlig ikke å lakkere hele bilen, men bare panser(pga steinsprut) og frontfanger var sprukket, da det ble en fargeforskjell så orket vi ikke å lete mer etter fargekoden å lakkerte like så godt hele bilen(liten bil):) Resultatet og jobben med lakkeringa ser dere under, synes bilen ble små stilig selv, er fornøyd med tanke på hvordan en klin orginal polo ser ut i utganskpunktet! kom gjerne med tilbakemeldinger!

Mvh Bjørn Ole!

Sånn var bilen opprinnelig:

DSC00343.jpg

Så blir fronten knust, men den plastsveiser vi å gjør klar til lakkering:DSC00684.jpg

En haug med steinsprut på panseret:DSC00687.jpg

Front straks klar til lakkering:DSC00688.jpg

Måtte jo ha stjerna i perlemor på panseret:DSC00690.jpg

Perlemor legges på:DSC00695.jpg

Sånn ble resultatet etter mellomsliping å klarlakk:DSC00697.jpg

Men da fargeforskjellen ble for stor fikk jeg sotet rutene og begynte å tenke på lakkering: DSC00705.jpg

Ribbingen ble påbynt: DSC00740.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å ha venner med 10år på baken som billakere: DSC00761.jpg

Og fargen ble....HVIT!!DSC00763.jpg

Og svart:DSC00768.jpg

Panseret ble helt svart i første omgang og det ble litt kjedelig.DSC00771.jpg

Men det ble iallefall blankt! DSC00773.jpg

Men striper utenpå det svarte gjorde seg:DSC00780.jpg

.....DSC00778.jpg

Bildet her ser litt mongo ut i og med at det mangler litt grill å småsnacks, den rødelinja følger helt ifra frontruta og helt ned til fangeren og opp igjen:)DSC00782.jpg

Bakfra:DSC00783.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC00796.jpg

DSC00797.jpg

DSC00798.jpg

Bildene er litt fårlige siden de er tatt me mobilen:/ ser ut som om stripa som følger svartfarga er hakketet, men det er den ikke.. artig å høre tilbakemeldinger, bilen er i skrivende stund snart ferdig, felgene blir lakkert med svart kant med rød stripe rundt iløpet av uka:)

Mvh Bjørn Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert. Mikael er sinnsykt dyktig til å lakke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Front og Baklykter er FEIL. Resten ble konge!:D

Bytt lykter, så er du i mål;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja baklyktene blir litt feil, helt enig! Skal prøve å sløre over de me svartlakk, vist det ikke blir bra så må jeg prøve å finne meg noen som er så mørk som overhode mulig, noen som har noen forslag hvor jeg kan finne slike lykter? da mener jeg ikke org sotete men mørke ifra produsent!

Til Helge: Mikael er flink ja, all honør til han!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.