#1 Skrevet November 24, 2008 da bynne d å bli på tide å bytte servopumpe sia biln "bruke" meir servo olje enn ka den bruke bensin: haha : så mitt spørsmål blir som følger.. før å få d så billig som mulig så ska eg kjøpe brukt pumpe, e d nån flere audi modella som har samme pumpe som min? d e en audi 90q 88mod me 2,3l 20v 7a motor og ABS premse hvis d har nåkka å si på pumpa... da gjenstår d bare å si en ting. HJÆLP?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2008 Prøvd rep set? Bytte alle pakninger etc i hele pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2008 Prøvd rep set? Bytte alle pakninger etc i hele pumpa? nix... leste faktisk akkurat gjennom tråden din;) må væll prøve d først, men d e rundt kryssbolt d læk hjælp d da me pakknings sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2008 Disse pumpene er kjent for å ryke og bytter du bolten med o-ring så tetter du lekkasjen for en stund, men det er ikke der problemet ligger og det vil begynne å lekke igjen. Det lekker visst mellom lavtrykks- og høytrykksdelen i pumpa, og ny pumpe er på sin plass. Jeg handla direkte fra ZF Norge, halv pris i forhold til Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2008 Husk også å bruke KUN original grønn servoolje, om man fyller f.eks. ATF begynner alt å lekke, da pakninger ikke tåler dette samt at viskositeten er helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2008 da va vist pumpa heilt defekt: bh : men bare ett lite spørsmål så ikke eg ødelegg nåkka meir.. e jo hydraulisk ventilløftera på den hær biln, har dæm nåkka me den hær pumpa å jøre eller e d ett eget system? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2008 Det har ingenting med hverandre å gjøre. Hydraulikksystemet på den bilen er til styring og bremsekraftforsterker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2008 ekke nån hær som veit dele nr på servopumpa?? audi 90q 88 mod type 89 motor kode 7a 2,3 l 20v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2008 da e servopumpa bestilt;) møller sa den va ut av produksjon så d va ikke mulig å få tak i den: dum : samme sa nbs.. etter ett super tips fra en på forume så fant eg til slutt fram til gamle ZF Norge som i dag hete KGK.. å etter litt, om og men, tja, kansje og til slutt japp.. så fant han fram til rett, utrulig grei kar han på kgk.. å prisen va jo faktisk like grei 3600 pluss nåkka frakt å greier: haha : så da e d bare å vente til eg får den t uka;) men har ett lite spørsmål til før eg bynne å skru.. må hydrolikk systeme luftes på nåkka vis, eller gjør d d sjøl? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...