servohavari/grõse lekasje

Anbefalte innlegg

da bynne d å bli på tide å bytte servopumpe sia biln "bruke" meir servo olje enn ka den bruke bensin: haha :

så mitt spørsmål blir som følger.. før å få d så billig som mulig så ska eg kjøpe brukt pumpe, e d nån flere audi modella som har samme pumpe som min? d e en audi 90q 88mod me 2,3l 20v 7a motor og ABS premse hvis d har nåkka å si på pumpa... da gjenstår d bare å si en ting. HJÆLP??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd rep set? Bytte alle pakninger etc i hele pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd rep set? Bytte alle pakninger etc i hele pumpa?

nix... leste faktisk akkurat gjennom tråden din;)

må væll prøve d først, men d e rundt kryssbolt d læk hjælp d da me pakknings sett?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse pumpene er kjent for å ryke og bytter du bolten med o-ring så tetter du lekkasjen for en stund, men det er ikke der problemet ligger og det vil begynne å lekke igjen.

Det lekker visst mellom lavtrykks- og høytrykksdelen i pumpa, og ny pumpe er på sin plass. Jeg handla direkte fra ZF Norge, halv pris i forhold til Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også å bruke KUN original grønn servoolje, om man fyller f.eks. ATF begynner alt å lekke, da pakninger ikke tåler dette samt at viskositeten er helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da va vist pumpa heilt defekt: bh :

men bare ett lite spørsmål så ikke eg ødelegg nåkka meir.. e jo hydraulisk ventilløftera på den hær biln, har dæm nåkka me den hær pumpa å jøre eller e d ett eget system?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingenting med hverandre å gjøre. Hydraulikksystemet på den bilen er til styring og bremsekraftforsterker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke nån hær som veit dele nr på servopumpa?? audi 90q 88 mod type 89 motor kode 7a 2,3 l 20v?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da e servopumpa bestilt;) møller sa den va ut av produksjon så d va ikke mulig å få tak i den: dum : samme sa nbs.. etter ett super tips fra en på forume så fant eg til slutt fram til gamle ZF Norge som i dag hete KGK.. å etter litt, om og men, tja, kansje og til slutt japp.. så fant han fram til rett, utrulig grei kar han på kgk.. å prisen va jo faktisk like grei 3600 pluss nåkka frakt å greier: haha : så da e d bare å vente til eg får den t uka;)

men har ett lite spørsmål til før eg bynne å skru.. må hydrolikk systeme luftes på nåkka vis, eller gjør d d sjøl?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.