#1 Skrevet November 24, 2008 Hei Jeg driver å bygger om coupen (typ85) til KW coilovers fra en S2. Har alt av løse hjullagerhus, bærebruer og drivaksler fra 90 20v quattro og det som trenges. Men de har da naturligvis annerledes type splines enn typ85. Er det noen her som vet hvordan jeg kan løse dette problemet, eventuelt har noen ideer? Hadde hjulpet veldig:) Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2008 du må bytte nava, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2008 det som går an er å presse ut orginal navene i TYP85 beina og sveise på dem og dreie av dem...da kan du bruke de navene...ellers må du mikse mye med drivakslinger osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2008 det som går an er å presse ut orginal navene i TYP85 beina og sveise på dem og dreie av dem...da kan du bruke de navene...ellers må du mikse mye med drivakslinger osv... Hvis det er så enkelt så Synd jeg ikke undersøkte det tidligere da:P hehe Så ved å presse ut nava og bytte så burde det gå greit? Jaja:) Ikke dumt det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2008 regner med at S2 hjullager er større enn på Typ85...så må nok modifiseres litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2008 regner med at S2 hjullager er større enn på Typ85...så må nok modifiseres litt... Jeg har hjullagerhus fra 90 quattro 20v. Vet ikke hvordan de er i forhold til typ85, bare at det er ulike splines:P Får få noen på Røden til å presse deme ut for meg endag da:) Så er det fort gjort:) Kanskje innvistere i nye hjullager også da:P hehe. Når det først er oppe:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2008 derfor jeg sier at du må sveise på dem så dem blir tjukkere i godset,så er det bare å dreie de ned til de er like store som S2 navet...da har du ett rett match... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2008 derfor jeg sier at du må sveise på dem så dem blir tjukkere i godset,så er det bare å dreie de ned til de er like store som S2 navet...da har du ett rett match... Okei;) Da skal jeg prøve på det da:) Tusen takk for råd;) JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2008 Tok idag ut nava. Men de er totalt ulike. Så den sveisinga noen nevnte over her. Høres litt vel overivrig ut syns jeg:p Det var tilogmed stor forskjell på lengde. Så det var også bom. Har snart ikke flere løsninger jeg nå Må høre med noen flere firmaer om de vil skjøte akslingene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2008 20v nava er prikk like som s2 nava.. ja okey, hvis jeg skal være pinlig nøyaktig så kan det skille litt på diameter på boltene som holder fjærbeina, men det er ikke no problem som regel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2008 20v nava er prikk like som s2 nava.. ja okey, hvis jeg skal være pinlig nøyaktig så kan det skille litt på diameter på boltene som holder fjærbeina, men det er ikke no problem som regel Ja, det regner jeg også med. Men det som er problemet er at jeg ikke finner noen løsning på å få på de løse hjullagerhusa på en typ85. Har prøvd med drivaksler fra typ89, men de har jo forskjellig størrelse på feste mot kasse/diff. Har prøvd å bytte knuter, men det er ulik innfestning. Har da som sist prøvd å ta ut nav for å se hva som måtte gjøres før et typ85 nav hadde passa på et typ89 hjullagerhus:) Får det rett og slett ikke til: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2008 derfor jeg sier at du må sveise på dem så dem blir tjukkere i godset,så er det bare å dreie de ned til de er like store som S2 navet...da har du ett rett match... Det kan være enklere sagt enn gjort. Har du sjekket muligheten for å bytte drivknute på akslingen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2008 Ja, det regner jeg også med. Men det som er problemet er at jeg ikke finner noen løsning på å få på de løse hjullagerhusa på en typ85. Har prøvd med drivaksler fra typ89, men de har jo forskjellig størrelse på feste mot kasse/diff. Har prøvd å bytte knuter, men det er ulik innfestning. Har da som sist prøvd å ta ut nav for å se hva som måtte gjøres før et typ85 nav hadde passa på et typ89 hjullagerhus:) Får det rett og slett ikke til: klø : Har du tenkt på at det går ann å bytte flensene på girkasse/diff? endel skeptisk på at t85 nav funker på t89 hjullagerhus... om du skulle finne riktige lager osv så kan det hende, men spørs likevel... Uansett. tror geir-tony kjører t85 girkasse osv men med t89 hjullagerhus, men da med nava fra s2? husker ikke.. men husker han fortalte meg at han hadde 20v knuter ytterst på noe jeg tror var de gamle t85 akselene, men han måtte korte akselene litt eller no sånt... tror du nesten må spørre han 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2008 Det kan være enklere sagt enn gjort. Har du sjekket muligheten for å bytte drivknute på akslingen din? Har sett på det. Men jeg trur ikke det går. Virker som det er større splines på typ85 akslingene: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2008 Har du tenkt på at det går ann å bytte flensene på girkasse/diff? endel skeptisk på at t85 nav funker på t89 hjullagerhus... om du skulle finne riktige lager osv så kan det hende, men spørs likevel... Uansett. tror geir-tony kjører t85 girkasse osv men med t89 hjullagerhus, men da med nava fra s2? husker ikke.. men husker han fortalte meg at han hadde 20v knuter ytterst på noe jeg tror var de gamle t85 akselene, men han måtte korte akselene litt eller no sånt... tror du nesten må spørre han Har ikke tenkt på at det går ann å bytte flenser på girkasse og diff nei:P Hehe. Får sjekke litt rundt det da:) Også får jeg koste på meg en liten PM til Geir-Tony også trur jeg:) Hvis han har gjort det så må det jo være mulig:) Hadde vært så deilig og fått det til snart. Hadde blitt passe stiv og fin da ja: smil : Med Powerflex i alt av bærebruer, KW coilovers og nye traversforinger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 30, 2008 (endret) Jeg driver med den samme jobben på min coupe gt. Tror løsningen min blir å presse inn standard t89 nav i fra et IKKE-DELT fjørbein inn i lageret på del DELTE fjørbeinet. Må bruke nav i fra en t89 fordi disse har lik diameter som navet i det delte fjørbeinet (ca 39 mm), samt at splines er lik som for type 85/81 (dvs mye lenger splines og med mutter i enden) Dermed kan man bruke det gamle drivakslene. Det er ikke så lett å trikse med å bytte om på drivknutene da drivakselene ikke har lik diameter. Samt at man ikke kan bruke umodifiserte t89 drivaksler da h/v drivaksel her har nesten lik lengde, men på en t85 så er den venstre drivaksel va 5 cm lenger enn den høyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 30, 2008 Jeg fikk snakka med Geir Tony. Han sa det var bare å sette på yttre drivledd fra 20v 90q på typ85 akslene;) Så skal prøve ut det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...