Demontere instrumentpanel i pre-facelift type 44

Anbefalte innlegg

Skal ikke instrumentpanelet være løst når man har skrudd ut de 2 skruene i overkant? Mitt sitter helt fast. Jeg har prøvd å bende ut så mye jeg kan uten å ødelegge plasten. Er det flere skruer? Triks? Begynner å bli redd for at en tidligere eier har limt det fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare de to skruene, men det sitter også med noen klips på baksiden i underkant, klips av den typen med mothaker som "biter" seg fast slik at det virker som det sitter bom fast, så det er bare å ta tak på begge sider med fingrene og dra alt du klarer, så glipper det løs. Du må hekte av speedometerwiren, og jeg tror muligens rattet må tas av for å få det helt ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som Eyvind sier. Skru ut skruene oppe, vipp det litt fremover og dra rett mot deg. Rattet må av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ratt og hendler er ute. Speedometerwire er slakk. Jeg får gjøre et nytt forsøk i kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan være ganske så hardhendt med instrumentpanelet. det måtte i alle fall jeg ,for å få det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg det til slutt ut. Jeg måtte dra mer enn jeg trodde plasten tålte og jeg tok ut noen brytere o.l. slik at jeg kunne dytte litt fra baksiden. Det må være de kraftigste klipsene jeg har vært borti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.