Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle plukke ut setene fra bilen, men er litt usikker på hvordan jeg skal lagre dem så de ikke blir ødelagt.. Er skinnseter.. Har et kaldloft jeg kan på plassert alt på, er det helt heldig?

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent hvor som helst bare det ikke er fuktig der. Pass på at mus har lett for å gnage på seter og lage bol i innmaten. Om det er varmt eller kaldt spiller liten/ingen rolle, men jeg hadde satset på et sted det er lite sannsynlig at det er mus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har shina opp mine før jeg pakka dem vekk. Satte dem inn med et godt lag med voks før jeg pakke dem inn i søppelsekker. Det ene settet står ute i carporten men det andre ligger på lageret på værste. Når jeg skal bruke dem igjen polerer jeg vekk den overflødige voksen og har myke strøkne skinnseter:D

Et kjempe tips er å ikke legge NOE oppå dem. Rent bortsett fra seteryggen oppå sitteputa eller omvendt. Baksetet mitt bærer preg av at forrige eier har lagret vinterhjul der: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine bakseter ligger på loftet til mormor.. Får ta å sjekke tilstanden!

Men mormor hadde visst vasket gulvet på loftet, så tror de står godt jeg :P (hvem vasker gulvet på loft flere ganger i året, bortsett fra bestemødre :)Gull verdt lagringsplass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine bakseter ligger på loftet til mormor.. Får ta å sjekke tilstanden!

Men mormor hadde visst vasket gulvet på loftet, så tror de står godt jeg :P (hvem vasker gulvet på loft flere ganger i året, bortsett fra bestemødre :)Gull verdt lagringsplass

 

Nå har jeg ei bestemor her, som ikke har loft, og ei i stavanger, ne som er uaktuelt :)

Jeg har et tørt loft selv på verksted, men det er ikke isolert og det er god lufting der..heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vel oppbevares tørt og mørkt.

Tre en søppelsekk over de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørt, mørkt og godt innsatt med lærbalsam/voks : ja : Søplesekker kan bidra til kondens ved væromslag, så jeg hadde muligens vurdert et gammelt stretchlaken/dynetrekk e.l. istedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt rundt med båtfolk jeg kjenner som lagrer stoler og puter.. Og tror nok det er som Gry sier, best å tre noe laken rundt så de er beskyttet og puster... Og da ha på voksgreier.. :)

 

Takk for hjelp folks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.