A4 1.8T motor blir ikke varm.

Anbefalte innlegg

blir dere klok på lavtempproblemene?

 

Min gikk ned på 80-85grader når jeg kjørte i nedoverbakker og greier.

bytta termostat og pakninga der, så står den pal på 90gr og blir fort fort varm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan anbefale og kjøre en rens på kjølesystemet. Mitt var potte tett !! hvordan ser ekspansjonstaken ut ? min var full av groms grunnet blanding av blå og rød spylerveske. Kjørte en rens og etter dette har den varmet som aldri før.......

 

Stian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir ikke noe klokere på det iallefall... :)

 

Bytta temp.sensor her en dag men ble ikke noe bedre... Har også skifta termostaten og sjekka at den tetter skikkelig og åpner.. I tillegg så har jeg sjekka vannpumpa at den fungerer og ikke er skadet.... Ikke en grad forbedring...

 

 

Men det kan jo hende stian er inne på noe her.. Hvordan rensa du det? Kjøpte sånn rens på bensinstasjon eller? Eller tok du ut og spylte igjennom systemet? Og går ut ifra at du har kjølevæske og ikke spylevæske på tanken.. ;):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg rensa systemet mitt tømte jeg først det som var i.

Så tok jeg og blåste igjennom med luft en stund (for å få ut alt)

Så helte jeg vann tversigjennom

Neste steg var å fylle opp med vann og starte motoren og la den gå noen minutter

Tømte det vannet igjen og fylte opp med ny frostvæske.

Jeg er hvertfall ganske fornøyd uten å ha sett gjennom alt.

 

Tok luft igjennom systemet hver gang vann/frostvæske hadde vært inne der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får kjøpt en sånn renseveske for å ha på også. husker verken navn eller merke, men det funker bra. Tøm systemet, bytt med renseveske, tøm så varmvann gjennom noen ganger...

Rent kjølesystem er verdifult også når du skal trampe pedal litt i bonn i sommervarmen og trenger kjøling...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Da får jeg kanskje prøve det når jeg får tid... :) Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump. :D

 

Funnet løsning på problemet? Vi sliter fortsatt med samme. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump. :D

 

Funnet løsning på problemet? Vi sliter fortsatt med samme. :)

 

hehe.. nei har ikke funnet ut noe mere... har skifta tempsensoren nå i det siste men det hjalp ikke noe.... Begynner å irritere meg litt nå.... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte hjem fra hønefoss i dag, og da var det rundt 5+ i lufta.. Da gikk temperaturen opp litt iallefall.. Lå på rundt 65... Er det kaldt i lufta, går ikke temp.viseren opp i det hele tatt, bortsett fra når bilen står stille lenge.. da er den oppi kanskje 75 eller noe... Det tyder jo på at det er noe med kjøling å gjøre da.. Har 2 vifter, en el og en mekanisk.. Den mekaniske går hele tiden, men kan stoppe den med fingra.. Skal se litt på det i dag, og kanskje jeg skifter termostat EN gang til bare for å sjekke det en gang til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke om jeg skal le eller grine eller kanskje begge deler.. Bestemte meg for å ta ut termostaten og sette i en annen.. Termostaten jeg tok ut nå har sitti i ca halvannen måned og kjøpte den ny på møller for langt over 400 kr trur jeg.. Har en del deler fra en 86 mod polo jeg har hatt bl.a en termostat.. Jeg målte diameter og de stemte akkurat. Termostaten til poloen var litt lengere men fant ut at det ville gå.. Jeg tok med begge termostatene (audi og polo'n) inn for her skulle det kokes! :evil: Fant da ut at termostaten til polo'n åpnet litt seinere enn termostaten på audien.. Termostaten på audien trur jeg er 87 grader mens poloen var på 88 grader (merket). Satt inn polo-termostaten og sjekket at det var tett ved å sette på en slange og blåse --->tett! Kobla til slange, fylte på frostvæske, starta opp og kjørte en tur... 60...65....70....75....80....85....90.....90....90....90....90!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : ja :

 

 

 

MEN: det jeg ikke helt skjønner... Da jeg satt inn den orginale nye sjekket jeg at jeg hadde fått den skikkelig inn og tett ved å koble til slange og blåse.. Den tetta som bare det.. Er de orginale termostatene så j@vlig dårlige????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka faen? Da blir det bestilt termostat på mandag. Så byttes den uansett om den åpnet først når vi kokte den. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka faen? Da blir det bestilt termostat på mandag. Så byttes den uansett om den åpnet først når vi kokte den. :D

 

Kjøpte jo ny jeg oxo... Men det ble ikke bedre... Først når jeg satt i en termostat som åpner seinere det ble ordnings.. ;) Men det kan jo hende det var noe feil med den jeg kjøpte... Skal høre med møller her om det er riktig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 2,5 Tdi var problemet at termostaten ikke greide å stenge etter at den har blitt varm , ny termostat (orginal) ble montert , problemet løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lignende problemer på min 1.9 Tdi. Jeg bruker å starte opp bilen i god tid før jeg skal ut å kjøre, så jeg får tint litt is av frontruta. Men den blir aldri varmere enn et par og seksti grader, selv om bilen står og knattrer i en time.

 

Virker som mange har tull med termostatene. Er det en svakhet på disse bilene? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lignende problemer på min 1.9 Tdi. Jeg bruker å starte opp bilen i god tid før jeg skal ut å kjøre, så jeg får tint litt is av frontruta. Men den blir aldri varmere enn et par og seksti grader, selv om bilen står og knattrer i en time.

 

Virker som mange har tull med termostatene. Er det en svakhet på disse bilene? :confused:

 

Har hørt om flere biler som ikke blir varm.. Har stor tro på at det er termostaten som gjør dette siden jeg prøvde alt annet på bilen min.. Byttet jo først til ny termostat men hjalp ikke.. Mulig det er en stor svakhet på termostatene til møller.. Om det er dette, så bør vel møller gjøre noe med det da.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min også var slik gjekk berre opp til 60 grader... men då var det sjølve måleren som var gåen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er termostaten på min bil. Får 90 grader etter å ha kjørt 2-3 mil, og først da er det god varme i klimaanlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet forresten termostaten jeg og. Da ble alt som det skulle. Dette til tross for at den åpnet/lukket slik den skulle i kjelen på ovnen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet forresten termostaten jeg og. Da ble alt som det skulle. Dette til tross for at den åpnet/lukket slik den skulle i kjelen på ovnen. :D

 

 

Ja rart det der.. Jeg har enda ikke skjønt hva som er "feil" med den orginale termostaten jeg kjøpte på møller.... : rolleyes Men viser da 90 grader nå, så da får man vel bare ligge unna.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.