Ny innsats i Trheim lokallag

Anbefalte innlegg

Vel, Kay ville ha ting i annen tråd, så da går det kanskje an å ta det her.

Jeg bare lurer på, hva skjer med lokallaget? Skal ikke påberope meg mye oppmøte selv, men har det vært lite oppslutning jevnt over siste årene? Virker neeeeesten som hovedaktiviteten er styrebytte i ny og ne :D

Har vel alltid vært litt så som så med oppmøte og FÅ VW eiere som har møtt opp? Er det kun ringrever disse lokallagstreffene er aktuelt for (evt, hva gjør at nye ikke dukker opp?) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Har vært med i styre og stell de siste 3 åra og synes ikke det er noe mer\mindre oppmøte nå enn før..Når det er sagt får man nok ikke noe inntrykk hverken den ene eller andre veien av lokallaget ved å sitte på forumet og være lesehest :)

VW-folket er vel desverre i manko på denne kanten av dovrefjell, slik har det vel alltid vært?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innrømme jeg har vært dårlig til å komme på møter. (Jobber skift, så er vanskelig til å få til å gå opp.)

Men stiller gjerne opp på å ta i ett tak for å få til noe jeg i allefall. Ser det er mye VAG som kjører rundt i byen om kveldene, så skulle kanskje prøvd og få disse inn i klubben? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er sagt får man nok ikke noe inntrykk hverken den ene eller andre veien av lokallaget ved å sitte på forumet og være lesehest :)

Mente ikke være påståelig på det ene eller andre Vidar, bare litt forumdrodling :)

Men jeg synes fortsatt det er litt snodig med VW oppmøtet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært med så veldig lenge (og ikke vært på så mange lokallags møter )

Men har jo sett at det er den "harde " kjerne " som møter opp + noen ekstra som skiftes ut.

Er forsåvdt helt enig om enn kanskje skulle skaffe no mere oppmøte /aktivitet på møtene, å enn må vel finne fram til tiltak som kanskje skape litt mere blest omkring klubben.

bare for å kaste noen baller opp i lufta .

- skifte møtedag (finne en dag som passer alle er vel omtrent umulig , men en dag der flest mulig har potensielt mulighet for å møte opp kanskje ) ?

- Hvor ofte bør enn ha møtene sjeldnere / oftere ? sjeldenre kan kanskje skape litt mere "ekslusivitet " å at man da kan enklere får litt mere mehold hjemmefra :).

- aktiviterer på møtene , er skulle en kanskje fått satt opp en type møteplan eller noe slik at man kunne snakket med fohandlere , leverandører osv for visning /besøk.

-Kanskje legge opp til en gang i blant "ny" medlems møte der en konsentrerer seg om å invitere å ufarliggjør det å komme som y til treff .

- ha fokus dager Vw /audi (vi har mange høykompetente medlemer som sitter inne med mye kunnskap både om historiske og nye biler )

- legge inn en "ute" tur med "pizza " og drikke sosial samling for å bli kjent.

- Go kart (kan være en utfordring da vi må bestille hall og må ha påmelding men skal vel la seg gjennomføre.

- samling(er ) sammens med NT både på vårt og demses hjemmemarker.

her ble det masse tanker og ideer kastet ut i luften :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ting er som de er skal jeg ikke spekulere på, men det som er litt interessant er at det meste som Georg nevner i innlegget sitt er forsøkt for å trekke flere folk til møtene og til å være generelt mer aktive.

Internt i styret tar vi et møte om ikke så lenge med nye og gamle, og dette vil nok være en post som skal diskuteres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Kanskje trøndere bare er litt for sirævva? :D Ikke vet jeg, men det KAN kanskje tenkes at et enkelt trøndelag lokallag kunne ha noe for seg da? Og så heller gå sammen om litt "større" arrangementer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Kanskje trøndere bare er litt for sirævva? :D Ikke vet jeg, men det KAN kanskje tenkes at et enkelt trøndelag lokallag kunne ha noe for seg da? Og så heller gå sammen om litt "større" arrangementer?

Heller bare samle nord- og sør-trøndelag oftere.. om alle fra hele trøndelag skal samles hver 14. dag så tror jeg det blir litt mye kjøring på enkelte :)

Det er heller ikke så rart at det ikke møter opp folk i bøtter og spann om de ikke kjenner andre som møter opp, tror folk må nærmest sagt bli personlig invitert og oppfordret til å møte opp om det skal komme fler... Det er jo ikke til å stikke under stolen at det kan bli litt ubehaglig for enkelte å møte opp uten å kjenne en skvett og nærmest sagt føler at de trenger seg på : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nye lokallagsstyret kan etter nyttår diskutere hvorvidt vi burde slå sammen Trondheim lokallag og Nordtrøndelag lokallag. Jeg mener at dette ikke har noe for seg fordi vi har geografien mot oss og at det dermed blir mer prakk enn det er i dag. Da er det nok heller mye mer interessant at det ene lokallaget drar med seg det andre (og kanskje også Nordmøre) hvis det skal arrangeres noe, både for å lette planleggingsoppgaver per snute og for å ha flere til å gjennomføre aktivitetene. Det krever dog at en part initierer noe selvsagt :)

I forhold til å møte opp på lokallagstreff for både innflyttere og andre som ikke har vært aktiv i lokallaget har jeg ingen problemer med å se at det kan være en terskel å krysse når man ikke kjenner en kjeft. Jeg har selv vært i den situasjonen to ganger - mens jeg bodde i Molde og nå etter at jeg flyttet til Trondheim. Men hva kan man si da: Man må nå bare gjøre et valg og møte opp, vi kan ikke tvinge noen til å komme og vi kan heller ikke skryte av at det er en fantastisk opplevelse å være på treffene våre. Men det er nå litt folk som kommer så det kan nå ikke være helt rævva heller :) Ellers er det jo bare å tyte på forumet og bli kjent med folk litt sånn først, og så ta turen innom møte for å se ansiktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva kan man si da: Man må nå bare gjøre et valg og møte opp, vi kan ikke tvinge noen til å komme og vi kan heller ikke skryte av at det er en fantastisk opplevelse å være på treffene våre.

Akkurat dette husker jeg det kom noe respons på for noen år siden, hvor det ble litt diskusjon.

Jeg er iallefall av den oppfatning av at det er tilbud å kunne møte opp og skravle bil, men det er ikke omsorgspleie av bilintresserte.

Med andre ord, det er jo som i de aller fleste sammenhenger, litt opp til en selv og "introdusere" seg. Enkelte må jo være å

grave litt omkring de andre bilene som står der kanskje?

Kunne det være andre steder som kunne benyttes til samlinger da? Greit pplass der det er nå, men mulig at turen går litt raskt innom McD og er fort over? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at jeg ikke ante at det var noen form for lokallagstreff her før etter en god stund etter jeg ble medlem... var en kompis som fortalte meg om det faktisk.

Tror at langt fra alle som er medlem og fra omegn har noe spesielt kjennskap til lokallagstreffa så en liten oppfordring til å møte opp på feks et "ekstra ordinært" møte via email eller pm hadde neppe vært dumt... det er snakk om enkel markedsføring her :P

Nei, nei, helt enig, ikke no barnehage heller. Men når det er snakk om at det "ikke er så mange som møter opp" og man vil forandre det så må man nok få ut fingern fra en passende kroppsåpning, hehe : smil :

Noen som vet hvor mange medlemmer det er i sør-trøndelag egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 557 totalt i Nord- og Sørtrøndelag.

(etter mye mas har fortsatt ikke hovedstyret kunne tilby noe så enkelt som en medlemsliste vi kan bla i selv, og kanskje sortere på postnummer for å finne et bedre tall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må innrømme selv at det var en terskel for meg også å komme på treff , var heldig da som kjente Jann Gunnar.

Kan godt forstå at det blir dørstokk mila for dem som er helt ukjent da.

Er helt rett at en ikke kan tvinge noen å komme , men er også fullt lovlig å friste :P

Ikke minst er helt enig i at litt kreativ markedsføring for lokallagsmøter har også vært mulig.

Ikke minst så tror jeg (hvertfall for min del ) så går det ann å ta med noen.

Men for å se litt positivt på det også så synes jeg det har vært veldig godt oppmøte på de arragnement som har blitt holdt sammens med leverandører. Noe som jeg tror kan være med å bryte isen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, helt enig, ikke no barnehage heller.

VACN Trondheim - Ingen barnehage, kun barnslighet! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må innrømme selv at det var en terskel for meg også å komme på treff , var heldig da som kjente Jann Gunnar.

Kan godt forstå at det blir dørstokk mila for dem som er helt ukjent da.

Er helt rett at en ikke kan tvinge noen å komme , men er også fullt lovlig å friste :P

Ikke minst er helt enig i at litt kreativ markedsføring for lokallagsmøter har også vært mulig.

Ikke minst så tror jeg (hvertfall for min del ) så går det ann å ta med noen.

Men for å se litt positivt på det også så synes jeg det har vært veldig godt oppmøte på de arragnement som har blitt holdt sammens med leverandører. Noe som jeg tror kan være med å bryte isen.

Ja, det er jeg helt enig i, var jo en god del innom es da det var filmkveld.

Men om styret skal være så j**** vrange med å gi ut info så går det vel kanskje ann å starte en mailing liste eller no, om det da ikke funker å mase hull i hue på hovedstyret... hva har de å gjøre som er så vanvittig mye viktigere? :)

VACN Trondheim - Ingen barnehage, kun barnslighet! : smil :

Haha, det må jo være derfor jeg føler meg så hjemme : smil :

Kunne jo hatt "bring your kid day" aka "Ta med en kis som ikke er med i audiklubben dag" : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har såvidt vært innom noen få ganger, men det er jo dette med å ikke kjenne en kjeft da.

Blir det treff rundt juletider?

Har juleferie fra 18. des - 5 jan, og hadde håpet å få med meg ett lite treff da.

Ellers så skal jeg klare å dra med meg en stk. VW hvertfall, han må bare få tilbake lappen og bli medlem.

Og hvis noen av dere er på bilbyen en kveld og ser en original rød coupe i området så er det bare å blinke med lysene.

For å komme med ett innspill til dette med å få flere til å møte opp.

Klubbkvelder burde være lett å få til og for å samle flere/få inn nye folk. Skal selv på klubbtreff for Vestfold lokallag på Møller Tønsberg i desember for å se på biler og spise pizza. Må da være mulig å få til noe sånnt i barteby også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et "bli kjent" treff der alle introduserer seg for å "bryte isen" kanskje? :)

Forslag til aktiviteter:

Hvis noen har god peiling på seriøs polering kunne vi hatt en "bli ny dag" for en medlemsbil eller en kjenning av medlem el.l. Vi kunne lært litt om lakkfornying og om noen har gode produkter for innvendig vask/rensk kunne vi testet det også hvis noen har en bil og teste på :)

0-100 / effekt testing med G-tech hvis vi finner en passende øde plass....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo et godt forslag med "bilpleie hjelp " , vet ikke om vi har noen i S-T , men det er vel en som er "rimelig " dreven i N-T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å komme med ett innspill til dette med å få flere til å møte opp.

Klubbkvelder burde være lett å få til og for å samle flere/få inn nye folk. Skal selv på klubbtreff for Vestfold lokallag på Møller Tønsberg i desember for å se på biler og spise pizza. Må da være mulig å få til noe sånnt i barteby også?

Du "kjenner" jo meg! :nana: Men jeg har selv ikke hatt så mye tid siste tiden. Enten så ramler gamle møkka-Passaten fra

hverandre, eller så er det trening på mandag 19:30-21:00 (maks kollisjon), eller så er det mye å gjøre på bachelor!

Artig du nevner det, satt faktisk og snakket om at du hadde flyttet til Tønsberg på vors på lørdag ;)

Forøvrig; det å sitte å se på film ser jeg som en litt dum måte å få "introdusert" nye medlemmer på, men settingen

ellers er jo greit :)

Georg: Jann Gunnar med en halvliter er jo som å dytte en femkrone på tyggisautomaten, alt ramler ut!

Roger: MEGET bra forslag! : ja : Ellers har vi OG den muligheten med Møller Bil Trondheim enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Georg: Jann Gunnar med en halvliter er jo som å dytte en femkrone på tyggisautomaten, alt ramler ut!

meget godt fortalt : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også enig i at vi må prøve å få til noe fremover. Kjenner vel heller ikke så veldig mange i lokallaget enda, men håper på å bli litt bedre kjent med folk. :)

Synes også det er mange gode forslag som har kommet opp her :)

Lenge til enda, men hva med å få til en skikkelig "Vårmønstring" eller noe til våren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra forslag! Vi har vel også såvidt snakket om å ta ett møllerbesøk, kunne det ha vært noe? Pizzakveld er også noe som er fullt mulig - vi ønsket vel forøvrig inspill på andre steder å ha lokallagstreffene i vinter, uten at det kom frem noe konkret der. Kanskje de skal flyttes til feks Dollys på lerkedal isteden?

Håper ikke jeg blir oppfattet som arrogant da jeg svarte som jeg gjorde, men jeg føler iallefall at vi har mer aktivtet på treffene enn hva det går frem av på forumet enkelte ganger. Blir ikke skrevet treffrapport etter endt møte hver gang, og det er ikke alle som legger ut en kunngjøring om at de kommer ;)

Tendensen er vel kanskje at nåværende styre trenger litt friskt blod, da enkelte har begynt å tjafse med andre bilmerker og andre kanskje ikke har like mye tid til lokallaget som da de hadde da de tok opp vervet. Det er da en gylden anledning til å melde seg som styremedlem akkurat nå. Styremøtene er uformelle (dog med rullekake og sekretær) og settes opp når det trengs. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes nå ingen har vært arrogante : klø :

Men med litt forumaktivitet som denne tråden er det jo tydelige endel produktivt som kommer frem da!

Går ikke an å ha en vårmønstring inklusive grill da? :)

Nord- og Sør-Trøndelag, samt møre-gjengen f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Roger har veldig bra forslag!

Har polert endel bil, men er rusten og har ikke utstyr overhodet for tida så hvis noen "tar på seg ansvaret" for det så kan jeg sikkert stille opp som "sidekick" :)

Men hvor finner vi en øde nok plass? den nye banen utpå den øya jeg ikke huske navnet på? 100 km/t blir vel nesten litt for fort for lånke vel? : smil :

Mye bra forslag her generelt egentlig!

Si meg Vidar, har ikke styremedlems-opptaket allerde vært? eller hvordan er det opplegget der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må nok litt ut av byen for å få til en langstrekke ja.

Evnt høre etter om en får lånt/leid gamle flystripa på værnes. da kan det både gjøres i klubb regi og lovlig ikke minst :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.