Alarm og kupèlys lever et eget liv A6 4b

Anbefalte innlegg

Når bilen er låst opp å startet, så blinker kupèlyset i en periode før det stopper. Kan virke som at mikrobryteren er frossen og tiner etter en stund, men hvis førerdøren åpnes når lyset blinker, lyser det plutselig normalt og displayet viser vilken dør som er åpen. Altså alt som normalt.

Så til neste broblem som oppsto samtidig som kupèlyset:

I helgen sto bilen uberørt i over et døgn når alarmen plutselig begynte å hyle. Låser opp bilen og låser igjen før alarmen går på igjen etter 1/2 min ca. Flytter bilen frem og tilbake og låser opp og igjen og tilslutt blir det stilt. Skjedde det samme dagen etter, da rett etter en kjøretur. Alarmen hyler 1/2 etter jeg låste bilen.

Er det noe sammenheng eller er noen som har opplevd noe lignende?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige dørlåser, eller mikrobryterne i dørlåsene er vel et velkjent A6 4B-problem. Ikke er de spesielt dyre og ikke er de spesielt kompliserte å bytte. :) Alarmen styres av samme mikrobryter som lyset, om jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!skal prøve å bytte den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.