#26 Skrevet November 25, 2008 Har sett her.. Måtte bare finne ut hvor ventilen satt før jeg kunne begynne å sjekke ledninger etc. Men takk anyways.. Skal bare blir ferdig på jobb her, så er det rett hjem å se.. Håper virkelig jeg finner ut av dette.. Er forøvrig flere som har klagd på "kvalm" luft i bilen.. Syns og den virker lit "tykk".. Har byttet pollenfilteret og den vifta som sitter bak hanskerommet, men lufta er fortsatt akkurat samme... klima rens... det danner seg vanndråper i form av kondens på fordamperen som sitter inne i bilen.. på enmåte en omvendt radiator som er kald som lufta paserer på vei inn å slik blir kald.. disse vanndråpene danner det seg alger i som lukter mugg og dritt.. dette er vanlig og en rens er nødvendig med et kjemikalje som suges inn i anlegget der du normalt får friskluft fra. og sirkulerer i anlegget å dreper disse algene. tar ca 20 min. dette har de utstyr for på møller. tips for å holde dette bra etter rens er å skru av clima(econ) et par min før du skal parkere il om sommeren på slik måte er ikke fordamperen så kald og den lufta som passerer tørker den opp alltså ingen alger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 25, 2008 klima rens... det danner seg vanndråper i form av kondens på fordamperen som sitter inne i bilen.. på enmåte en omvendt radiator som er kald som lufta paserer på vei inn å slik blir kald.. disse vanndråpene danner det seg alger i som lukter mugg og dritt.. dette er vanlig og en rens er nødvendig med et kjemikalje som suges inn i anlegget der du normalt får friskluft fra. og sirkulerer i anlegget å dreper disse algene. tar ca 20 min. dette har de utstyr for på møller. tips for å holde dette bra etter rens er å skru av clima(econ) et par min før du skal parkere il om sommeren på slik måte er ikke fordamperen så kald og den lufta som passerer tørker den opp alltså ingen alger;) Ok.. Får be de om å kjøre en slik rens når jeg skal opp med bilen da.. Må nesten få de til å se på dette, om jeg ikke er så heldig at det er no ledninger eller no til F129 som er no feil med.. Skal sjekke det først.. Men er det prosedyre at man fyller sporingsveske på bilen når ac-veska plutselig forsvinner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 25, 2008 Dette jeg og har fått inntrykk av. Trodde det var standard prosedyre når det plutselig blir for lite ac-veske.. Hmm.. Skal muligens sende en mail til møller om dette da.. For det de sa når jeg var oppom sist var at de måtte nå fylle etter på nytt med ac-veske MED sporingsveske, se hvor den lekte ut, og så fikse lekasjen, for så å fylle etter med ac-veske igjen.. Problemet er at det er møller i lofoten som har fyllt etter med ac-veske, mens det er møller i trondheim jeg forholder meg til nå.. Møller i lofoten kan du faen meg få billig av meg.. Totalt inkompetente hele gjengen der.. Faktisk per dags dato ikke fått hjelp der.. Og jeg har vært innom flere ganger med problemer med a6'n og golfen.. Hehe ok. hehe det er jo synd at det er sånn der oppe da jobber på møller i oslo jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 25, 2008 Ok.. Får be de om å kjøre en slik rens når jeg skal opp med bilen da.. Må nesten få de til å se på dette, om jeg ikke er så heldig at det er no ledninger eller no til F129 som er no feil med.. Skal sjekke det først.. Men er det prosedyre at man fyller sporingsveske på bilen når ac-veska plutselig forsvinner? Grunnleggende prosedyre å fylle sporingsveske uansett ved fylling av ny gass.. i allefall hos oss.. en lekasje kan komme når som helst å d er det ok å ha sporingsveska der fra før så man slipper flere verkstedbesøk enn nødvendig for å finne feilen. så om det manglet gass i din å de ikke fyllte på det så det en dårlig prosedyre de har vil jeg si. hadde vært uaktuelt å ikke fylle det hos oss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 25, 2008 Ok.. Skal skryte av Møller her i Trondheim forøvrig. Men er vel gjerne slik med en gang man kommer til byer.. Man må vel yte litt service for å få kundene til å komme tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 25, 2008 Ok.. Skal skryte av Møller her i Trondheim forøvrig. Men er vel gjerne slik med en gang man kommer til byer.. Man må vel yte litt service for å få kundene til å komme tilbake har vært på endel kurs med teknikerne trondheim, virker oppegående absolut! du skulle visst hvor mye pes det er på kundetilfredshet om dagen i møller! alt går på å gjøre verkstedbesøket til en positiv opplevelse og ha minst mulig gjentatte rep på samme feil. det optimale vi prøver få til mest mulig er .. bilen inn forkontroll av en fagtekniker, kartlegge åpenbare feil, lett feilsøk for å få overblikk så bestille deler til den virkelige verksted timen hvor alt da ligger klart av deler så langt det lar seg gjøre og repløsninger er funnet ut av på forkontrollen. bilen blir fikset på det besøket. kansje mindre pes om sånnt i en liten bygd med bare faste kunder kan jeg tenke meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 25, 2008 Problemet med Møller i lofoten er at de fokuserer null og niks på kundeservice. Alle de gangene jeg har vært dær inne så ringer telefonen fra jeg kommer inn, til jeg går ut. Dvs. det er HELT umulig å nå dem på telefon. Ingen som tar den.. Og når det gjelder det faglige/tekniske arbeidet, ja, jeg kunne sikkert gjort bedre selv... Har og ved to anledninger tatt dem for direkte forsøk på svindel/fusk med regninger de har sendt meg.. Så er viktig å gå nøye over alt av regninger de sender ut.. Og når jeg ringer dem, legger dem seg helt flate med en gang, akkurat som om de faktisk visste det før de sendte ut regningen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 25, 2008 Problemet med Møller i lofoten er at de fokuserer null og niks på kundeservice. Alle de gangene jeg har vært dær inne så ringer telefonen fra jeg kommer inn, til jeg går ut. Dvs. det er HELT umulig å nå dem på telefon. Ingen som tar den.. Og når det gjelder det faglige/tekniske arbeidet, ja, jeg kunne sikkert gjort bedre selv... Har og ved to anledninger tatt dem for direkte forsøk på svindel/fusk med regninger de har sendt meg.. Så er viktig å gå nøye over alt av regninger de sender ut.. Og når jeg ringer dem, legger dem seg helt flate med en gang, akkurat som om de faktisk visste det før de sendte ut regningen.. høres helt sykt ut! rart de får holde på med så strenge kontroller det er ovenifra i møller bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 25, 2009 Bumper denne. Jeg fant ikke denne ventilen da jeg lette etter den.. Noen som kan beskrive hvor den sitter.. Den tegninga over her sa meg dessverre litt lite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 31, 2009 Er ikke helt sikker, men tror den sitter på det øvere røret på AC registeret foran radiatoren din. Delenr: 8D0959482B safety switch Bumper denne jeg. Noen so mvet hvor denne ventilen er lokalisert hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 31, 2009 Så det du sier er at denne feilmeldingen kan skyldes at det er for lite gass på systemet? Det kan jo i såfall være at møller fyllte etter med ac-veske fordi det var for lite, og den har lekt ut igjen..? Men vet at når di fyllte etter sist gang, så hadde de ikke i sporings-veske.. Visste forøvrig at ac-veske er en gass Det forundrer meg at det bare blir fylt etter veske uten å finne lekasjen først, kjølevesken som brukes i dag heter R-134a og er meget miljøskadelig. Til samenligning er det verdt å merke seg at utslipp av 1 kg R-134a til atmosfæren tilsvarer gassutslipp lik 10000 kjørte km med en liten personbil! Men det kommer nye regler i forhold til dette som gjør det ulovlig å bare etterfylle gass uten å finne lekkasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 31, 2009 Men det kommer nye regler i forhold til dette som gjør det ulovlig å bare etterfylle gass uten å finne lekkasjen. Utrolig bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 11, 2009 Bump... Ingen som kan forklare meg hvor denne A/C Pressure Switch (F129) sitter? Var varmt i byen i dag (16 grader) og trengte faktisk AC da bilen hadde stått i varmen.. Så har lyst å fikse dette asap 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...