#1 Skrevet November 25, 2008 Hei jeg har kjøpt meg en Golf 1cab 1983 mod. Jeg må sveise litt rust i buene bak og bytte bakplate. Med dette lurer jeg på om bakebuer og bakplate er lik på Golf 1 gti og Golf 1 cab. Håper noen kan hjelpe meg med svar da jeg vil bestille deler så fort som mulig. Også lurer jeg på om noen her har bygget om Golf 1 cab til GTI? Trenger også noen tips der:) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2008 Er det ingen som vet noe om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2008 bakplata er ikke lik. nedre del kanskje. bakbuene er like. Golf 1 cab er levert i GTI, så er fullt mulig å bygge om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2008 Takker for svar:) Det er liten plass til luftfilter på venstre side,men er det mulig og få ordna til noe så det passer, eller må jeg handle innsug til sirocco 16v? Rengner med at det er flere som har bygget om her inne, så det er sikkert flere som har noen tips og komme med, så jeg slipper og gjøre masse feil til og begynne med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2008 Takker for svar:)Det er liten plass til luftfilter på venstre side,men er det mulig og få ordna til noe så det passer, eller må jeg handle innsug til sirocco 16v? Rengner med at det er flere som har bygget om her inne, så det er sikkert flere som har noen tips og komme med, så jeg slipper og gjøre masse feil til og begynne med. Skal du bygge 16 v? Det går uansett å putte i både 1,6 og 1,8 8v og 1,8 og 2,0 16 v. 16v-Sciroccoinnsug er å anbefalle etetisk, men du får plass til "vanlig" også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2008 (endret) Jeg har kjøpt et prosjekt som er påbegynt. Det er GTi 8v motor som er modda litt med annen kam og og innsug. Det sitter 16v innsprut på den. Har motor,kasse, ledningsnett,drivaksler og tank med ,men lurer på om det går ann og bruke den orginale tanken som sitter i bilen nå(1.6 L tank) Går det ann og koble til bensinpuppe på eks tank? Er det noen her som har bygget om sånn? Hadde blitt veldig gald om noen kunne maila meg noen bilder av motorrom Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2008 Har tidligere fått indikasjon på at dette er mulig, men ikke optimalt. I mitt hode, mener jeg at pumpa bør kunne klare det, da den mekaninske klarer det... Men kanskje noen som har prøvd dette kan hjelpe deg bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2008 Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2008 Er det noen som har noe erfaring med og punkte og lime hjulbuer på bil? har prata med en kar som sier at han punkter for hver 5 cm bare og limer hele skjøten etterpå. Den skal visnok bli like sterk som om den var helsveiset og tett så den ikke ruster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2008 Isåfall ville jeg vel hvertfall hatt på syregrunning e.l. mellom sveisene, før limet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2008 bakplata er ikke lik. nedre del kanskje.bakbuene er like. Golf 1 cab er levert i GTI, så er fullt mulig å bygge om. Golf 1 Cab er Ikke levert i GTI, men i GLI med samme motor og understell som GTI ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...