#1 Skrevet November 25, 2008 bare et kjapt sporsmaal om noe jeg har hort er fleip eller fakt, blir bakdiffen, paa feks. min audi 90, automatisk utkoblet n[r en overskrider x antall kilometer i timen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2008 Ja, med mindre ledningen er klippet. mange som lager bryter på den. kobler ut rett før 30 mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2008 Er det en 87 modell med doble sperrer, eller kun på bakdiff? Er det kun på bakdiff, med torsen midtdiff så kobler den ut ved 25-30km. Men så har man en fin liten ledning under baksetet man kan klippe over, så gjør den ikke det lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2008 Hørt noe rykter om at den er blå og hvit... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2008 Ryktet er bekreftet:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2008 Er det en 87 modell med doble sperrer, eller kun på bakdiff? Er det kun på bakdiff, med torsen midtdiff så kobler den ut ved 25-30km. Men så har man en fin liten ledning under baksetet man kan klippe over, så gjør den ikke det lenger. ja det er en -87 mod, og jeg tror det kun er bakdiff. fikk høre dette av en kompis men har aldri hørt om det før. og et par ganger jeg har hevet den rundt på snøen så syntes jeg ikke den koblet seg ut, slik den visstnok skal gjøre, men om det var av andre grunner, eller at den berømte ledningen er klippet.... det vet jeg ikke men fikk i hvertfall bekreftet at det er automatisk utkobling på sperra da, originalt.... takker for det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2008 den vil ikke koble ut under belastning, så når du hiver bilen rundt vil den ikke koble ut før ett ubelastet øyeblikk, det vil stort sett si at den ikke kobler ut før du kjører rett frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2008 den vil ikke koble ut under belastning, så når du hiver bilen rundt vil den ikke koble ut før ett ubelastet øyeblikk, det vil stort sett si at den ikke kobler ut før du kjører rett frem. Feil! Den klarer fint å løse ut selv under belastning. Så lenge du har hjulspinn så klarer den somregel alltid å løse ut. Prøv å leke med en bil som ikke ledning til sperre er klipt. Den får du kastet ut (snakker på tørt og vått), så er du ferdig, for da har sperra løst ut og du har ikke drag på begge bakhjul lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2008 Feil! Den klarer fint å løse ut selv under belastning. Så lenge du har hjulspinn så klarer den somregel alltid å løse ut. Prøv å leke med en bil som ikke ledning til sperre er klipt. Den får du kastet ut (snakker på tørt og vått), så er du ferdig, for da har sperra løst ut og du har ikke drag på begge bakhjul lenger. Og en må for all del IKKE slå på sperra mens en har hjulspinn:p (Noe jeg fikk erfare da jeg klarte og gjøre dette) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2008 Njaa, mulig det, men jeg må iallefall kjøre helt beint for at min skal koble ut, lyset på knappen slutter å lyse når jeg passerer ca 30, men grønnlampa på "tegninga" over drivverket slutter ikke å lyse før jeg har rettet opp og ikke har belastning, s4 c4 det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2008 Hvordan er dette egentlig å kjøre med over en lengre periode med tanke på holdbarhet? Fører ikke dette til økt slitasje? Tenker på en 10minutters sladdetur på skogveier med sperra innkoblet hele tiden (da må selvfølgelig ledningen være klippet). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2008 det er nok ikke noe problem, tror nok de fleste opplever at dette er solide saker som tåler å bli brukt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2008 hmmm så lampa på knappen skal slukke.... det gjorde den ikke, ikke etter 3km i hastigheter opp mot hundre engang( nei hundre? det er jo ikke lov med mere enn 80, så det var nok 80:) ) må vel ned på kne å finne den ledningen sikkert, å se om den er klipt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 3, 2008 snakker du om det røde lyset som lyser opp ordet "diff" så skal ikke det slukke, men den orange trekanten skal slukke ja. men det er jo det grønne lyset på tegninga over drivverket som indikerer om sperra er inn eller utkoblet, den orange lampa viser bare at du vil at den skal koble inn, etter det jeg har forstått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 3, 2008 Njaa, mulig det, men jeg må iallefall kjøre helt beint for at min skal koble ut, lyset på knappen slutter å lyse når jeg passerer ca 30, men grønnlampa på "tegninga" over drivverket slutter ikke å lyse før jeg har rettet opp og ikke har belastning, s4 c4 det da. Da anbefaler jeg deg å ta en liten påkostning i form av oljeskift på Bakdiff og gjerne Girkasse hvis den begynner å bli veldig treg Men når du kjører på asfalt så klarer den ikke løse ut før du kjører rett frem. Men hvis du skrur på sperra de, også sparker du bilen ut til for eksempel piruett så er jeg fryktelig sikker på at diffen vil løse ut før du kommer deg rundt til en hel runde så lenge du har hjulspinn! Den gjorde ihvertfal det på både 20v'en min og 10v'en min før jeg klippet ledningene. Og nei! For all del! IKKE skru på sperra hvis du ikke kjører RETT FREM eller står stille. Men Sperra mi har overlevd mye leking, og det er ingen problem med den på 20v'en. Og heller ikke den på 10v'en ser ut til å ha noen problemer (er samme diff på 10v'en som 20v'en min ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 3, 2008 snakker du om det røde lyset som lyser opp ordet "diff" så skal ikke det slukke, men den orange trekanten skal slukke ja. men det er jo det grønne lyset på tegninga over drivverket som indikerer om sperra er inn eller utkoblet, den orange lampa viser bare at du vil at den skal koble inn, etter det jeg har forstått. det er den gule lampa som ikke slukkes ja. men den grønne er borte helt til meg..... har ikke sett noe til den.... satser på gåen pære 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 3, 2008 hm, tja, kanskje det, hva er egentlig interval på olje på diff og kasse? kan nok være gåen pære til deg da ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...