Det RENNER olje av bilen!!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg audi en -02 audi A4 1.8T på onsdag, og kjørte den opp fra bergen til Bodø.

Før jeg hentet den var den inne på NAF salgstest, og da byttet de olje/oljefilter på bilen.

I ettermiddag når jeg skulle starte bilen fikk jeg varsel om at olja var på minimum, og gikk frem og peilet. Der var det null olje, men under bilen lå det en liten svart dam.

Jeg fikk fylt på ny olje og kjørte rooolig hjem.

rygget inn i innkjørselen, og når jeg går ut av bilen ser jeg en tynn svart stripe med olje i snøen.

Har jo et lite håp om at det er NAF-folkene som enten ikke har strammet til nok på oljefilter eller tappepluggen, men synes det virker lite sannsynlig. . .

Hva ellers kan det være som får oljen til å renne ut av motoren? Alle dekslene under motor er like hele og pene, så har ikke slått nedi noe heller. . .

Har ennå ikke fått tittet skikkelig under der siden det er snø og glatt ute, og den eneste dugelige jekken min er på utlån til min mor som bor 20 minutters kjøring unna.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Er vel alu bunnpanne på disse.

Hadde en golf 4 gti med alu bunnpanne. Der fikk jeg samme problem som du nevner.

Små olje flekker i asfalten. Då så jeg en liten sprekk i bunnpannen.

Har sikkert vært borti en stein som jeg ikke har merket. De tåler jo nesten ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med meg..

Var og hentet en A4 1.9TDI i Sandefjord. Bilen var importert, og vært til naf på kontroll.

Ba selger om og bytte olje siden det var en stund siden, og at jeg skulle kjøre noen mil Sandefjord-Bodø.

Midt i østerdalen, ganske sent på kvelden fikk jeg varsel om lite olje på montoren. Skrudde umiddelbart av motoren, og svingte inn på nermeste avkjørsel. Gikk ut av bilen ok så at det var en tyn stripe olje etter bilen, og en gedigen dam olje under bilen.

Viste seg da at det var oljepluggen som hadde skrudd seg ut. Dritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut i dag hva som hadde skjedd... og trodde ikke mine egne ører da fyren på NAF forklarte meg det. . .

Som sagt så hadde de byttet olje på bilen når den var inne på naf-test siden jeg skulle kjøre så langt.

Når de fikk inn bilen her i dag var det olje over hele motoren, og det lå et tykt lag olje på dekslene under motoren.

Hele bunnpanna var også full av olje, og tappepluggen satt godt nok...

Oljefilteret derimot...

Det var bare såvidt gjenget inn på festet og det rant olje ned rundt det.

Tok en telefon til NAF i bergen, og de la seg langflat med en gang og lovte å dekke alle utgifter jeg hadde hatt pga dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slikt kan skje, det er igrunn bare mennesker som deg&meg som jobber slike steder også, selv om noen tror bilmekanikere er 'guder'.. Fint at de tok ansvar, og viser igrunn hvor seriøse NAF (tross alt) er! :P

Ex'en til konemor glemte å slenge på korken på oljepåfyllingen, og det gikk greit en stund til oljelampa begynte å lyse, det var rimelig mye gris i det motorrommet også, for å si det sånn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt, feil skjer, og jeg forklarte dem jo også at selv om det er slikt som ikke SKAL skje, så KAN det allikevel skje. Syntes det var veldig bra at de påtok seg å ordne opp uten at jeg selv trengte å nevne det.

Menneskelige feil skjer hele tiden. Jeg er bare glad at jeg ikke gikk tom for olje midt oppå dovrefjell eller saltfjellet jeg :)

Alt i alt så endte det jo godt :) (pluss at jeg nå har en historie å fortelle folk :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hell i uhell, og det posetive, du fikk et ekstra oljeskyll som sikkert fikk ut noe dritt i motoren:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, høres helt utrolig ut, men bra det går i orden:) Flaks i uflaksen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å høre at folk tar ansvar umiddelbart:)

Bra du slapp å krangle på det, selv om saken var grei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.