Bremser fra en 87 Audi 100CD over på en CS Quattro + fler spm.

Anbefalte innlegg

Passer bremsene fra en '87 100CD over på en '85 CS Quattro?

Bruttern har kjøpt tilbake gamlebilen min, men da han som kjøpte den av meg har kjørt den ihjel, så trenger den litt TLC...

Hva kan være galt når bakhjula er låst, går ikke rundt? Diffen som har gått til H..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakbremser på 2WD og quattro går ikke om hverandre, selv om målene er de samme er både skiver og calipere annerledes. Bare caliperbraketten som er lik.

Foran har en vanlig 2WD mindre bremser enn quattro og 4-bolt så lenge det ikke er en bil med turbo, så det går heller ikke. Bremsene som passer foran på en quattro kommer fra enten en annen quattro eller en 2WD turbo.

Sjekket at det ikke er bakbremsene som ligger utrolig hardt på? Om bilen er nedkjørt kan godt diffen ryke, det skjer vel når noen er ivrige med feil bruk av sperrer, piruetter og slikt tull..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan være bremsene, har ikke fått sett på den ennå. Men skal hente den igjen i ettermiddag, så da får jeg sett over den.

Den er kjørt voldsomt hardt i løpet av sommeren. En som trodde han kjøpte Batmobile og at Quattro faktisk var uovervinnelig system :P: bh :

Men fikk nå bilen tilbake for bare vrakpanten, så da er det greit. Skulle da ikke klare å få kjørt den såå ihjel håper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.