Felgbredde + ET på Rally Golf

Anbefalte innlegg

Driver å kikker på nye felger til Rally Golf'en min og har funnet noen som leveres i disse målene.

 

9X16 et 21

9X16 et 8

 

9,5X16 et 27

9,5X16 et15

 

Hva passer uten å valse sund/skjære sund hjulbuene og ikke stikker utenfor?

Og hvilken dekk dimensjon er penest å se på til disse felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen erfaringer med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan dekk vil du ha? Masse strekk for show, eller breie dekk fordi det er en Rallye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan dekk vil du ha? Masse strekk for show, eller breie dekk fordi det er en Rallye?

 

Vil ha noe som ser greit ut, men ikke overdrevet med strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-16 gir en del strekk på 9x16. Skal du kjøre fort ville jeg gått for 225 bredde. 225/40-16 kanskje.

 

Vet ikke hva det er plass til på rallyen jeg heller, men den fortjener i hvert fall å kjøre på noen skikkelige lisser. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine 9x16 har et15 bak og et25 foran, synes det ser veldig bra ut. Felgkant og skjerm ligger kant i kant ca. Stikker ikke utenfor. Kjører med 215/35-16, eg har valset inn kanten inne i hjulbuen for å hindre subbing. Med masse senk så har eg aldri subbet (bilen er jo rimelig stiv og vel og merke)

 

Legger ved to bilder når eg hadde bilen på det laveste.

DSCN0630.jpg

DSCN0631.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut med 215/35-16 ja.

Har et sett Borbet felger 9X16 et 15 med 215/40-16 det ser helt fint ut egentelig det, men har litt lyst på 9,5X16 men er redd det blir for bredt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond.

Kunne du måle hvor mye klaring du har til fjærbeinet bak på bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond.

Kunne du måle hvor mye klaring du har til fjærbeinet bak på bilen din?

 

 

Det skal eg nok få til, er offshore nå men skal se på det når eg kommer hjem. Men vet at med 9" bredde og et25 bak så tok felgene borti med en del senk. Blir voldsom negativ camber ¨med brutal senk. Så en lur idè hvis du vil ha 9,5" bredde bak så skulle du fått tak i et slikt kit der man kan justere camber..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saapass trangt ja. Greit om du faar maalt da:)(sitter paa Tenerife og her mangler det en haug med bokstaver;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.