#1 Skrevet November 26, 2008 (endret) Bilen er en A4 1999 mod 1,9tdi q. Eieren har en snodig feil på airbag-systemet. Når det er kaldt ute begynner airbaglyset og lyse rett etter start. Etter ca ett halvt minutt begynner lyset og blinke fort. Videre blinker det saktere og saktere for til slutt og slukke. Det ligger ingenting i feilminnet. Skal ikke feil i airbagsystemet som gjør at lyset tennes kun gå bort ved sletting av feilkode? Jeg har en sterk mistanke til feil med styreenheten til systemet. Noen som kan komme med noe fornuftig her. Man kan vel utelukke kontakter osv. Dette ville generere feilkoder. Hadde samme problemet sist vinter. Det er ikke dårlig kontakt i pære, da dette ikke ville gitt den systematiske blinkingen som til slutt slukker. Det er det samme vær gang bilen startes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2008 Henger meg på her jeg.. har hatt tilsvarende problem med blinking i airbag lyset.. men nå står det på hele veien.. noen som vet hva det kan være? Har ikke sjekka feilminne pga har ikke utstyr.. Håper det går greit henge meg på tråden her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2008 Selvfølgelig helt greit. Du bør kanskje legge inn hvor du holder til i landet. Kan jo være noen i nærområdet som kan hjelpe deg med diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2008 (endret) Få kjøpt/lånt deg en brukt hjerne. 1. Skru på tenning 2. Kobl av - polen på batteri 3. bytt hjernen 4. Sett på batteriets - pol. 5. Se om feilen er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2008 Ja det er planen hvis eier vil, og ingen kommer med erfaringer eller idèer på hva som kan være galt. Skulle gjerne hatt litt mere "kjøtt på beinet" her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2008 Opp og hopp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2008 Jeg har nøyaktig samme problem. Greit at det er jul, men det er jo veldig frustrerende med det blinkende røde lyset. Har ikke noe konstruktivt å komme med selv, så jeg håper noen vet noe mer om dette her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2008 Finner du ut noe mer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2008 Nei ikke noe nytt. Jeg feilsøkte bare på denne bilen. Har ikke snakket mer med eieren etter dette. Aldri vært borti dette problemet tidligere. Skal oppdatere hvis det skjer noe nytt, men jeg er 95% sikker på at det må være noe rart med styreenheten som ligger foran girspaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2008 A4 B5 og B6 har ofte problemer med dårlig kontakt på stikkerne i den gule kontakta under ett av setene. Dette vil gi feilkode på sideairbag. Løsningen kan være å klippe bort den gule kontakta og skjøte kabelene med vanlige kabelsko. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2008 Hmm, men vil det ikke da bli konstant lys ? I og med at det blir lagret i feilminnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2008 A4 B5 og B6 har ofte problemer med dårlig kontakt på stikkerne i den gule kontakta under ett av setene.Dette vil gi feilkode på sideairbag. Løsningen kan være å klippe bort den gule kontakta og skjøte kabelene med vanlige kabelsko. Ja, det har vært mange av de Bent, men da er det som Henrik sier at det lyser konstant. Det ligger vel også feilkode. Eller har du vært borti dette med blinkende lys ,når kontakten under setet feilet? Uten feilkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2008 Jeg hadde på en A4 98mod som jeg slet med airbag lyset hele tiden. Vær gang jeg rykke på sete så kom det på. Måtte inn og slette feilkoden hele tiden. Då var det stikket under sete som rikket litt på seg. Og det var nok til at lyset tente. Og det kom opp vær gang jeg skulle ut og kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 24, 2009 Noen som har noe nytt og komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...