Anbefalte innlegg

Heisann.

Trenger litt felgtips til RS2en min..

Har egentlig sett meg ut Porsche Turbo felgene, men kan nå se om det er noen "ubrukte" alternativ først.

Så jeg har egentlig lyst på en kantfelg med mange eiker.. Noe ala Bbs RS-Gt

Har ikke planer om å legge mer enn maks 13-14 000kr for bare felgene, men gjærne mindre og gjærne brukt..

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Trenger litt felgtips til RS2en min..

Har egentlig sett meg ut Porsche Turbo felgene, men kan nå se om det er noen "ubrukte" alternativ først.

Så jeg har egentlig lyst på en kantfelg med mange eiker.. Noe ala Bbs RS-Gt

Har ikke planer om å legge mer enn maks 13-14 000kr for bare felgene, men gjærne mindre og gjærne brukt..

Noen forslag?

 

17" originale Cup

17" Turbo cup

18" Cup

18" Turbo cup

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" originale Cup

17" Turbo cup

18" Cup

18" Turbo cup

 

Har allti de rette svarene du ;)

Har som sagt sett meg ut turbo cup, for de liker jeg meget godt!

Cup er vell de jeg har?

 

 

BBS LM og RS-GT er aktuelle, men hvor blir de solgt med 5x130 og til hvilken pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allti de rette svarene du ;)

Har som sagt sett meg ut turbo cup, for de liker jeg meget godt!

Cup er vell de jeg har?

BBS LM og RS-GT er aktuelle, men hvor blir de solgt med 5x130 og til hvilken pris?

 

 

Cup er standard RS2. Min kom med 16" Porsche D90 for vinter, 17" Cup for sommer og 18" Turbo Cup replicaer for sommer. 18" hjulene veide nesten 4kg mer per hjul enn 17". Siden dette er roterende vekt tilsvarer det mellom 25 og 30kg ekstra på bilen. Solgte 18" og kjøpte et sett med 17" originale Cup hos Autotuning, så nå bruker jeg original 17" både sommer og vinter.

Cup og Turbo Cup er etter min (og mange andres) mening det som kler RS2 best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda.. Cup felgene passer meget bra.. Men legger ikke skjul på at Øystein Hansen (rett navn? ) har lekre felger på RS2en sin..

Hva er lettest av Italienske Turbo cup felger og originale turbo cup da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale Porsche hjul er alttid lettest. Men så er det det med prisen da.. jeg leita i hele våres etter felger til min, fant aldri ett sett med originale Porsche turbo cup hjul som passet RS2'n. Dette er p.g.a at på Rs2'n så må man ha 4 "framfelger" da alle Porsche'r kjører med breiere felger bak.

Det finnes også to typer org. turbo cup felger, en som har hule eiker og en type som har vanlige massive. Begge er dyre, også brukt, men de felgene med hule eiker er ekstremt dyre og i tillegg vanskelig å få tak i.

 

Og jeg kikker på ebay Tyskland og USA nesten hver dag...

 

Nye BBS LM ligger på ca 30.000kr + i Tyskland. Her også er det (nesten;)) umulig å få tak i brukt, iallefall som kan passe en RS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny: De der er absolutt lekre! Noen som vet hvor de selges i landet vårt? :)

 

Harald: Ligger jo noen originale turbo cup på finn.no ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harald: Ligger jo noen originale turbo cup på finn.no ?

 

Er ikke problem å finne orginale, problemet er vell at de aller fleste har 10" eller 11" bakfelger og dermed ikke passer RS2.

 

Personlig er jeg lei av å se RS2 med slike hjul, 70% av RS2ene har det jo! Pent er det absolutt ja, men kjedelig når nesten alle RS2 blir "like", blir litt likt som når alle med A4 skulle ha RS4 felger : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... Kan ikke sammenlignes med RS4-2, men er mange med dem ja..

 

Ser ut til at alle alternativ jeg finner med mange eiker og litt kant koster skjorta.. Så det havner vell på turbo cup :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artec felger kler jo disse bilene godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell slike Øystein har, bare i 19:

 

attachment.php?attachmentid=81820&d=1198

 

Øystein har slike felger, ja. Det er akkurat de som sitter på bilen på bildet. Bilen tilhører også Øystein:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein har slike felger, ja. Det er akkurat de som sitter på bilen på bildet. Bilen tilhører også Øystein:)

 

Hehe, vet jo det siden bildet er fra tråden hans, siktet til innlegget om Cargraphic felgene for å poengtere at Øystein har slike felger som ble foreslått : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RH RAL cup 2 delte i 19" tror jeg hadde blitt kult. Holdt på og kjøpe disse til min egen RS2. Er ikke mange RS2er som går med disse. Ellers er jo RH Turbo P til høyre en klassiker som ikke går av moten: rock :

RH RAL Cup.jpg

RH turbo P.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgeninfo_KT4schwarz.jpg

 

 

Desse kunne en jo prøvd seg på? :) Vist de finnest i 5x130 da..

 

Nei, av en eller annen grunn så liker jeg ikke skrudde RH felger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 for de siste! I den fargen å !

 

Det kommer til å se rått ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde absolutt hvert kult ;)

Ti poeng til de som finner de felgene med 5x130 til meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde absolutt hvert kult ;)

Ti poeng til de som finner de felgene med 5x130 til meg :)

 

Tok meg 8 minutter, lang over 10 poeng Espen!

Dette er faktisk billig også!

http://cgi.ebay.de/Porsche-911-BBS-Rennsportfelgensatz-9x18-11x18_W0QQitemZ200278781031QQcmdZViewItemQQptZTeile_ohne_Strassenzulassung?hash=item200278781031&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1308

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.