Hvordan strammme handbrekk? c4 95 mod

Anbefalte innlegg

noen som har peiling på hvor man strammer handbrekke på en c4 95 mod?

er det bak elller under selve brekke man trekker i altså inni bilen ? :o

 

 

håper på positivt tilbakemelding

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

midt under bilen, 10mm mutter som strammer stanga imellom wire'ne og selve håndtaket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

midt under bilen, 10mm mutter som strammer stanga imellom wire'ne og selve håndtaket...

 

dvs. rett under der hanbrekke kommer ut under bilen ?:D

skal prøve å se når jeg får den på bokken i dag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dvs. rett under der hanbrekke kommer ut under bilen ?:D

skal prøve å se når jeg får den på bokken i dag:D

 

Det stemmer, er det quattro er nok mellomakslingen ganske plagsom, samt eksosen, men det går med litt lirking og en slik fastnøkkel med skrallefunksjon:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, er det quattro er nok mellomakslingen ganske plagsom, samt eksosen, men det går med litt lirking og en slik fastnøkkel med skrallefunksjon:)

 

MEN er dei gamle å rustne, er det faktisk like fort gjort å ivertfall løyse vekk eksosanlegget og skur av opphenget på mellomakslingen.Har gjort dette på fatterns S4 c4 og det blei en del gloser for å sei det slik:p

 

Men det gjelder kun quattro bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp en 10mm i to, så har du en, faktisk to kortere og mer praktiske nøkler. Eller kjøp en j...lig dyp pipe og minste skralla på biltema (kjekk liten sak til trange steder).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp en 10mm i to, så har du en, faktisk to kortere og mer praktiske nøkler. Eller kjøp en j...lig dyp pipe og minste skralla på biltema (kjekk liten sak til trange steder).

 

ja du liker det vell trangt du da:P

 

hehe , er ikkje quattro så null stress ;P må sikkert ned med eksosen ja . men skal nokk få fikset det fordi jeg vil sladde i vinter :( suger nååå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har peiling på hvor man strammer handbrekke på en c4 95 mod?

Ja, dette utføres automatisk inni senter av bremsecalippernes stempler, og ikke ved å stramme vaier.

 

 

Så at alle rådene over her muligens er helt bortkastet. Dersom armene på calipperne har rustet så er det ikke stramming av vaier du trenger, men smøring av armene.

 

Det er en svært vanlig feil på disse at armene blir tregere og blir hengende. Dette medfører at de ikke fører vaier tilbake, og vaier føles slakk. At armen henger fast medfører videre at skruen i senter av selve stempelet i calipper ikke skrur stempelinnfestingen utover, slik at selvjusteringen blir fraværende.

 

Dersom vaieren har vært stram nok for et par år siden, så trengs det sannsynligvis ingen stramming av vaier, men overhaling av calipper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette utføres automatisk inni senter av bremsecalippernes stempler, og ikke ved å stramme vaier.

 

 

halveis sant... denne fjæra på calipperen trekker jo bare wire og stempel tilbake... Men er virkelig et gjengestag midt under bilen som man strammer opp slakken som måtte være i wire. Men skal kun være nødvendig når det byttes til ny... Ellers om man gjør noe jobb på calipper som måtte påvirke dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne fjæra på calipperen trekker jo bare wire og stempel tilbake... .

Riktig, og det er det som er problemet i 98% av tilfellene. Armen står på fullt utslag, så ved å trekke ytterligere i vaier så tar ikke bremseklossene. Videre er vaier slakk. Siden brekket ikke bremser og vaier er slakk tror folk flest at det er behov for å stramme vaier. Dersom vaier var korrekt strammet ved montering, og intet er skadet, er det aldri nødvendig å etterstramme. ALL etterstramming skal skje automatisk inni calipper.

 

Men er virkelig et gjengestag midt under bilen som man strammer opp slakken som måtte være i wire. Men skal kun være nødvendig når det byttes til ny... Ellers om man gjør noe jobb på calipper som måtte påvirke dette.

Utifra spørsmålsstillingen til trådstarter går det ikke klart frem om han har montert ny vaier eller om det er gammel slakk vaier og uten effekt på brekket. Jeg antar at det er det siste, ellers tror jeg nok han ville ha visst om hvordan vaieren justeres ved montering.

Det skal ikke være noen calipperjobb som påvirker behov for stramming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hvordan får man strammet opp brekket skikkelig.. må man ut med calipper?

samme på min, og heller tvilsomt at noen har gjort noe under bilen på noen år... :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hvordan får man strammet opp brekket skikkelig.. må man ut med calipper?

samme på min, og heller tvilsomt at noen har gjort noe under bilen på noen år... :S

 

har ikke byttet wire men har bytte caliper på vs bak så skal ikke være noe feil med calpipterene,

har ikke vært og stramma wiren enda. får se katti jeg har tid til det:D

 

men tror i mitt tilfelle det er wiren :D

 

 

skal poste når jeg får gjort/skjekka det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde langt slarkete brekk en stund, men fikset caliperne og brekket tok helt på 3. klikket. Så rustet wirene allikevel, og etter å ha bannet på plass (begynner å bli full av sværdommer nå, den bilen..) nye brekkwire, var brekket fortsatt 'perfekt' på 3. klikket. Men lykke til med justering, høres ut som en drøm å skru på dette på en grevling! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja. armene mine er justert så langt at de tar og stopper i metallet på calipteren:S det er d som skjer. har strammet på fult uten noen resultat så. den skruen som armen er skrudd fast med , er det noe for og justere ned/bak sånn at brekke kan begynne å ta isteden før og ta i mettalet :S?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.