Skjev bremsekraftfordeling bak på Golf 3 - Hvordan reparere?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Holder på og skal godkjenne vogna nå og har èn feil og reparere. Skjev bremsekraftfordeling bak, 54% mindre kraft på høyre enn venstre.

Det jeg har gjort etter jeg fant ut det er, sjekket skiver og klosser - Helt fine begge deler. Tatt av og sjekket og rengjort kalipper. Renset og smørt glider. Luftet bremser for å være sikker.

Tok så en ny bremsetest, men samme resultat.

Tok da og byttet til fabrikkny kalipper på høyre side og tok ny test. Nå var det 46% i stedet, så litt bedre, men fremdeles alt for mye.

Har bra trykk på bremsevesken også når jeg lufter, så virker ikke som noe blokkerer.

Noen tips til hva det kan være som er galt? Mistenker lastventilen, men hvordan kan jeg sjekke den? Helst uten å kjøpe ny siden den koster 2000+..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går vel ann å justere på de vel? har du prøvd det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var noe justeringsmuligheter der? Utenom brekket da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt den, har bytta mange av den.

Før du evt bytter den kan du prøve å bytte slange. Kan være den som har begynt å bli dårlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Mest sannsynlig lastventilen din som er defekt.

Veit den er dyr, men sånn er det bare.

Varer ikke evig, disse.

Problemet med disse er at de sitter montert på et sted som hele tiden blir bada i søle og salt.

Samtidig er det ganske små bevegelser i disse slik at det setter seg ganske fort.

Måtte bytte den på audien min til forrige eu-kontroll.

Var også en gjengangerfeil på nesten alle lastebilene jeg har jobba med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.