Hva kjører Dere på? 2,2 TQ

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det oljeskift på gang.

Som i de forrige tråder ser jeg at det er div. forskjellige ang. merker og viskositet.

Jeg skal nå bytte på min 93. S4 2,2TQ avant. Kjører på castrol TXT nå, og er kjempefornøyd. Men VINTEROLJE, hva brukes? Og hva burde jeg skifte til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Agip og Mobil 1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Agip og Mobil 1.

Agip? Det er sjeldent. Ser at noen ikke anbefaler tynn olje på vintern av hensyn til hydrauliske løftere? Er det noe å ta hensyn til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Agip racing på min S2....

Jan brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hvilken motorolje du velger så lenge den overholder VW 502.00 spec.

I løpet av snart 9 år har jeg brukt Mobil1 0W-40 og 5W-40, Castrol RS 0W-40 og Edge 0W-30, Statoil LazerWay 5W-40, Fina First 5W-40, Esso Ultron 5W-40, Agip 5W-40, Felleskjøpet Syntetisk 5W-40, Biltema 5W-40, mfl. og har ikke merket noen forskjell i bensinforbruk eller oljeforbruk. Bytter olje og oljefilter hver 7500 km eller minst 2 ggr i året (vår og høst).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er olje grad/temperatur oversikt for S6 2,2 TQ fra 1995:

Oil_Chart_S6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobil1 Formula 5-50W

Funker gull : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... Ser at noen ikke anbefaler tynn olje på vintern av hensyn til hydrauliske løftere? Er det noe å ta hensyn til?

Nei, jeg mener det blir helt feil. Velg den oljen som har lavest SAE grad først i nummerrekken, dvs. 0W-XX eller 5W-XX motorolje. Med multigradmotorolje kan/bør man bruke samme motorolje sommer og vinter.

Siste siffer angir hvilken SAE grad motoroljen har ved 100C.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valvoline delsynt 10/40 om vintern, 10/60 Racing om sommeren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har fått de svarene jeg trenger.

Det blir nok Castrol 10-40 eller 60.

Takk for innspill!

Tråden dødades.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.