1.9TDI Problem - mistet krefter

Anbefalte innlegg

Har fått dårligere drag i bilen de siste dagene.

 

Det virker som om turboen har sluttet å virke, men den snurrer fint rundt og alt ser ut til å være i orden.

 

Kan dette være feilen?

 

Det er mye gørr i systemet ser jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått dårligere drag i bilen de siste dagene.

 

Det virker som om turboen har sluttet å virke, men den snurrer fint rundt og alt ser ut til å være i orden.

 

Kan dette være feilen?

 

Det er mye gørr i systemet ser jeg.

 

Hvis det har skjedd "over natten" tviler jeg på at tett innsug har skylden da dette skjer over tid. Mye som kan gjøre at du mister krefter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått dårligere drag i bilen de siste dagene.

 

Det virker som om turboen har sluttet å virke, men den snurrer fint rundt og alt ser ut til å være i orden.

 

Kan dette være feilen?

 

Det er mye gørr i systemet ser jeg.

 

er dette noe som har skjedd etter at du har koblet ut EGR-ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette noe som har skjedd etter at du har koblet ut EGR-ventilen?

 

Har ikke koblet ut ennå.

 

Det har kommet gredvis i løpet av siste uken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke koblet ut ennå.

 

Det har kommet gredvis i løpet av siste uken.

 

Du sier turbo snurrer fint, men har du sjekket ladetrykket? Kjørt diagnose? Ryker bilen sort under pådrag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier turbo snurrer fint, men har du sjekket ladetrykket? Kjørt diagnose? Ryker bilen sort under pådrag?

 

Har ikke fått sjekket noe enda, har ikke utstyr selv.

 

Ryker sort ja.

 

Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått sjekket noe enda, har ikke utstyr selv.

 

Ryker sort ja.

 

Tips?

 

Ryker det sort uten at du har gjort noen endringer, har noe skjedd som gjør at du ikke får nok luft i forhold til injisert diesel. Altså gåen turbo, tett innsug osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker det sort uten at du har gjort noen endringer, har noe skjedd som gjør at du ikke får nok luft i forhold til injisert diesel. Altså gåen turbo, tett innsug osv.

 

Da får jeg starte ved luftfilteret og slutte med å rengjøre innsuget.

 

Noen med VAGCOM i nærheten som kan kjøre en diagnose for meg? Bor på Høybråten i Oslo, nær grensen til Lørenskog.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden du byttet luftfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg starte ved luftfilteret og slutte med å rengjøre innsuget.

 

Noen med VAGCOM i nærheten som kan kjøre en diagnose for meg? Bor på Høybråten i Oslo, nær grensen til Lørenskog.

 

Luftmassemåler.. kansje.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftfilter er ok, og det er ikke tett på noen måte.

Kan jeg koble ut LMM som jeg mener å ha lest, og se om bilen oppfører seg mer normalt?

Bare å dra ut kontakten?

 

Og den ryker ikke masse, men mer en før som var tilnærmet ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk insugs slangen til turboen... Skjedde meg engang, at den hoppa av så røyk det litt mere svart enn vanlig, samt litt av draget forsvant... skru godt igjen på slangeklemma..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk insugs slangen til turboen... Skjedde meg engang, at den hoppa av så røyk det litt mere svart enn vanlig, samt litt av draget forsvant... skru godt igjen på slangeklemma..

 

Alle slanger sitter som de skal.

 

 

 

 

Koblet av ledningen til LMM, merket ikke noe forskjell.

 

Da er tipset å bytte LMM?

 

Møller eller mekonomen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle slanger sitter som de skal.

 

 

 

 

Koblet av ledningen til LMM, merket ikke noe forskjell.

 

Da er tipset å bytte LMM?

 

Møller eller mekonomen?

 

Sjekk NBS..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk opp alle vakumslanger som går mellom innsug og magnetventiler,fra turbo til wastegate,osvjeg hadde problemer med det samme på min omega 2,5td,der var det en vakumslange som var tæla tett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet forsvant plutselig noen dager, men nå er det litt av og på.

 

Noen med VAG com i nærheten som kan ta en diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er fortsatt der, men ikke så ofte nå. Det kommer gjerne når jeg tar kickdown (har automat ja), eller opp bratte bakker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta du LMM da ? Om du ikke merka forskjell så er det vel den. Vanlig på vw-audi 1.9tdi

Om du ikke får taki i feilkodeleser, kan du jo bare kjøpe deg en simpel kode leser. Koster deg under 1000 lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.