Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har snakka med Tom Are, og han kunne skaffe disse til en grei pris for meg. Men lurer på litt ang. felgene.

Hvor bred er kanten på disse, når jeg skal ha ET 12? For vil minst ha like bred kant på disse som jeg har på Keskin felgene mine.

 

Og hva avhenger av om hvor bred kant det er på felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelse på kanten vil vel være avhengig av bredde, ET og 'kromming' på eikene (?).

 

I mine øyne skal vel MLine ha større kant om ikke krommingen er brutalt annerledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke Schmidt ML som ikke har kant lenger a?

altså de ser slik ut nå:

rev_ml1neu.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange faktorer som spiller inn der. Bredde, innpress, formen på eikene osv. Men en felg på 7" kan ha større kant enn f.eks en felg på 9" avhengig av designet på felgen. Dess lavere ET man har, dess mer kant får man (gjelder ikke f.eks Keskin som har lik kant på alle felgene uavhengig av innpress).

 

Siden du først skal slå på stortromma og bestille nye felger, håper jeg du velger type skrudde ML, ikke helstøpte;)

 

Schmidt_ModernLine1tlg15.jpg

 

Modern-Line-3-tlg-16.jpg

 

Hakket mer klasse over de som er skrudde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes de er litt frekke i 9x16" uten kant jeg... Jeg hadde det på 2er golfen jeg bygde i fjor vinter..

nytt2.jpg

 

Men jeg har også hatt dem i 9,5x16" 3-delt skrudde med feet kant på turbo 2ern jeg hadde :)

 

golfapaaatreff.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange faktorer som spiller inn der. Bredde, innpress, formen på eikene osv. Men en felg på 7" kan ha større kant enn f.eks en felg på 9" avhengig av designet på felgen. Dess lavere ET man har, dess mer kant får man (gjelder ikke f.eks Keskin som har lik kant på alle felgene uavhengig av innpress).

 

Siden du først skal slå på stortromma og bestille nye felger, håper jeg du velger type skrudde ML, ikke helstøpte;)

 

Hakket mer klasse over de som er skrudde.

 

Okai, for har tenkt på 9x16 ET 21 tror jeg. For har 25 på Keskin felga mine, og de stikker for mye utenfor så. Men skrudde er helt klart valget, har ikke tenkt på helstøpte engang ;) Men vil ha mye kant, minst like mye som jeg har på Keskin felga.

 

 

Synes de er litt frekke i 9x16" uten kant jeg... Jeg hadde det på 2er golfen jeg bygde i fjor vinter..

 

 

Men jeg har også hatt dem i 9,5x16" 3-delt skrudde med feet kant på turbo 2ern jeg hadde :)

 

 

Nja, smaken er som baken men :P Jeg vil helst ha med mye kant på mine så ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg har også hatt dem i 9,5x16" 3-delt skrudde med feet kant på turbo 2ern jeg hadde :)

 

Låne tråden litt;)

Husker du innpresset på disse felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai, for har tenkt på 9x16 ET 21 tror jeg. For har 25 på Keskin felga mine, og de stikker for mye utenfor så. Men vil ha mye kant, minst like mye som jeg har på Keskin felga.

 

Er ikke det 9x16 de Keskin felgene dine er? I såfall vil jo de nye felgene om du bestiller med ET.20 stikke lengre ut enn ET.25;) ca 5mm lengre ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låne tråden litt;)

Husker du innpresset på disse felgene?

 

Nei det husker jeg ikke desverre... Hadde 9,5" bak og 9" forran. Men husker jeg måtte ha spacere bak ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik; jo er det. Så er ET 21 jeg skal på ML'ene evt. Jepp, blir 4mm lenger ut, men det går bra bak. Men foran blir det litt værre, så helst skulle jeg hatt ET35 foran og ET21 bak men :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik; jo er det. Så er ET 21 jeg skal på ML'ene evt. Jepp, blir 4mm lenger ut, men det går bra bak. Men foran blir det litt værre, så helst skulle jeg hatt ET35 foran og ET21 bak men :/

 

Går ikke med 8,5" breie felger forann? Da kan du få felgene forann til å sitte like langt ut som de gjør bak. Eneste er forskjellen som blir på dekkstrekken da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kanskje. Det er litt det med strekken ja :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva felgene på disse heter?

 

golf_3_breddekit_seidl.jpg

buiten_velgachter.jpg

 

Hva med Schmidt Space felger da?

100004B.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den øverste golfen ser det ut som Carline cm6 el

Den nedfor er vel HTN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carline CM6 hadde jo også vært jævli kult å hatt da ;) Det er ikke HTN heller, de er ikke like. Er veldig spesielle de siste så sikkert litt vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederste KAN være en BBS av et slag. Så mange spesielle varianter i den store BBS-tråden på VWVortex...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, tror ikke det altså men. Fordi BBS har ikke de runde ringene rundt senter der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg er inne på noe:

e32.jpg

Ligner mye på BBS E32 - her i 5-bolts...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, der var det noen som har like ja ;) Takk for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh ;) Hvor fant du disse?

 

Høyreklikk på bildet, sjekk egenskaper for nettsiden han fant bildet på...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tidligere nevnte BBS felgene lyder navnet BBS Rennsport, om jeg ikke ser like dårlig som en muldvarp.

 

Schmidt Space er bedritne felger til å være Schmidt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.