problemer med at bilen fusker når den er kald

Anbefalte innlegg

sliter med at bilen fusker når den er kald,går som den skal på tomgang.

men når jeg begyner og kjøre,så fusker(lagger)den,værst når jeg gir litt gass.(ca halv gass)

så fort jeg har kjørt 3-5km,så gir fuskingen seg,selv om jeg bruker motorvarmer,så er den likedan.

er fryktelig irriterende.

bilen er en 91 audi 80q,2.0 16v(140hk)

noen som har forslag om hva som kan være problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være så mangt, men har du prøvd det enkleste trixet i boka? --> kondensfjerner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da burde den vel fuske hele tiden?

hvor sitter tempføleren da?kan ikke skru bil i det hele tatt

har ikke lest feil nei,får man brukt vagcom på denne bilen?eller er den for gammel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her lukter det jo litt falsk luft av hvis bilen blir bedre når den er varm.... de fleste motorer, og hvert fall ke-jet, er mer sensetiv for falskluft på kald motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får kjøpe en boks med startspray i dag,og sprute på litt,da finner man vel ut om den trekker falskluft

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får kjøpe en boks med startspray i dag,og sprute på litt,da finner man vel ut om den trekker falskluft

Ja, men vanskelig å finne små lekkasjer med det, da må du i så fall spraye rett på, så innspeksjon med øya på innsugsdelen + vakuum er det beste etter min mening hvert fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd med startgass,uten at jeg fant noe lekasjer med det,har sett over også,men finner ingenting.

synes den har blitt litt værre de siste dagene.

når jeg gir mye gass når den står i fri,så merker jeg ingenting om den fusker,turtallet spretter rett opp uten tegn til fusking.

er snart så jeg tar av skilta og lar den ruste opp i hagen,er så drittlei den fuskingen.

orker ikke og bruke flere tusen for og feilsøke på et verksted.

så andre tips/fremgangsmetoder tas i mot med glede:)

og om noen skulle bo i nærheten av brumunddal,og kunne tatt en kikk en kveld/helg så hadde jeg også satt pris på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.