#1 Skrevet November 28, 2008 hei! Har en A6 2002 mod 1,9 tdi som plutselig har begynt å vibrere ved tomgang og opp mot 2000 omdr, den slutter å vibrere ved 2000 omdr. I henhold til kjøre komp har den begynt å bruke litt mer driivstoff, men akkurat dette kan være tilfeldighet/kjøre stil. Videre synest jeg den er litt dauere en vanligt, men bare fra tomgang og opp. lader ellers som den skal og går fint. Er litt hard gange ved tomtang. Har tatt av luftmengdemåler men det er akkurat det samme. Har ikke funnet noen feilkoder med vagcom. Har fått tips om tempsensor, men i hendhold til vagcom er den det samme via instrument som via styreenhet. Noen gode forslag til denne nøtten? Kan det være luftmengdemåler alikevell? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2008 Kan være diesel lekkasje på ene dysestammen. Se på Group 13 om det er ubalanse mellom dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2008 Hei! takk for svar. hentet fra gruppe 13. sylinder: nr1: -0,59mg/R nr2: -0,38mg/R nr3:0,07mg/R nr4: 0,89mg/R er det noe å hente utifra disse tallene? er værst vibrasjon rundt 1200 omdr. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2008 Er jo endel ubalanse mellom dysene, spesiellt mellom dyse 1 og 4, men ikke alt for urovekkende. Ser du noen diesellekkasje rundt dysestammene? Ikke lett å feilsøke over nettet Mistenker enten diesellekkasje eller ett eller annet med pumpen internt. Hvilken temp sensor sjekket du? Kjølevann eller dieseltemp? Disse kan også kødde ting til. Ett forslag fra meg er å logge Group 004, fra 1500rpm til rødlinja og fra den sjekke hvordan pumpa de greier å justere injeksjonsvinduet (timing) i forhold til hva map oppgir. Kan vær timinga de ikke er helt par. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2008 Hei! Finner ingen lekkasjer. Har logget litt til i dag. Instrument: I gruppe3 ligger det en som nå ligger på 30 graderC, står bare temperatur på den(noen som har noen forklaring på denne)??? I gruppe 50 er det to som det bare står temperatur på, ene står på 30 og den andre står på 5. Litt varm motor 10 min kjøring: Motorstyring: Gruppe en: kjøletemp: 70,2 graderC Gruppe 7: fueltemp: 51, inntake air temp: 17,1, kjøletemp: 70,2 Instrument: Gruppe3: 66 graderC Gruppe50: 68 og 66graderC. Videre har eg drenert litt på dieselfilter, hatt av koblinger på temp sensorer. No har faktisk problemet forsvunnet like mystisk som det dukket opp. Mulig det er en av temp.sensorene som jukser? Takk for alle tips. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2008 Er jo endel ubalanse mellom dysene, spesiellt mellom dyse 1 og 4, men ikke alt for urovekkende. Ser du noen diesellekkasje rundt dysestammene? Ikke lett å feilsøke over nettet Mistenker enten diesellekkasje eller ett eller annet med pumpen internt. Hvilken temp sensor sjekket du? Kjølevann eller dieseltemp? Disse kan også kødde ting til. Ett forslag fra meg er å logge Group 004, fra 1500rpm til rødlinja og fra den sjekke hvordan pumpa de greier å justere injeksjonsvinduet (timing) i forhold til hva map oppgir. Kan vær timinga de ikke er helt par. Har litt samme symptomene på min sin, og fikk sjekket med VAS i dag. 1: 0,26 mg/H 2: -0,35 3: -0,35 4: 0,42 Er innenfor foreskreven verdi, men jeg ser jo litt ubalanse. -0,35 og 0,42 mg/H. Fant en LMM som lå utenfor området, og motorfester og de to o-ringene på ladeluftsrørne vet jeg er dårlige. Dette må jeg da selvsagt få utbedret før evt. videre feilsøking. Det egentlige spørsmålet er vel om de dyseverdiene tilsier at noe er galt, og kan man se noe om man løfter av toppdekslet? Skal også bytte registerreim og vannpumpe på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2008 Har litt samme symptomene på min sin, og fikk sjekket med VAS i dag.1: 0,26 mg/H 2: -0,35 3: -0,35 4: 0,42 Er innenfor foreskreven verdi, men jeg ser jo litt ubalanse. -0,35 og 0,42 mg/H. Fant en LMM som lå utenfor området, og motorfester og de to o-ringene på ladeluftsrørne vet jeg er dårlige. Dette må jeg da selvsagt få utbedret før evt. videre feilsøking. Det egentlige spørsmålet er vel om de dyseverdiene tilsier at noe er galt, og kan man se noe om man løfter av toppdekslet? Skal også bytte registerreim og vannpumpe på den. Verdiene på dysene dine skal ikke ha noe å si, som du sier de er innenfor spec. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2008 Hei! Videre har eg drenert litt på dieselfilter, hatt av koblinger på temp sensorer. No har faktisk problemet forsvunnet like mystisk som det dukket opp. Mulig det er en av temp.sensorene som jukser? Takk for alle tips. Mvh Lars Ivar Blitt noe klokere på va dette egentlig kom av? Min er akkurat på samme viset! Har nytt diesel filter liggende, men tror ikke bytte av dette vil gjøre underverker. Fungerer jo ellers helt normalt! Hvilken temp sensor er det du tenker på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...