Foringer i bærebro, Golf mk2

Anbefalte innlegg

Driver å bytter foringer i bærebroene foran på golfen. Men her er noe som ikke stemmer (tror jeg)..

Planen var å montere Prothane-foringer..

Legg merke til slarken på 3-4mm..

Prothane (for Golf mk2):

2h2dorc.jpg

Jeg kan og nevne at dette er uorginale bærebroer (kjøpt via Hovwdiaudi.. J.P Group produkt)

Jeg sammenlignet de uoriginale bærebroene med de originale bærebroene og kunne ikke se noe forskjell på bredden der foringen skal monteres (jeg målte ikke, men forskjellen er langt ifra slarket på foringen).

Fikk for meg at jeg skulle prøve noen powerflex foringer, ment for A3'n min. A3 8L og Golf mk2 har samme delenummer på originale foringer (357 407 182).

Desse passet ganske bra, men her stikker hylsen som går gjennom foringen litt ut på hver side.

Powerflex (for A3):

8wjuyv.jpg

Skal Prothane-foringen være slik?

Noen andre som har vært bort i dette?

Er det jeg som gjør noe galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg går utifra at du har pressa foringane heilt inn.

vist du har gjort det så ut foringane og sjekk det med avstanden i forstillinga. er dei forlange så kapp av litt.

er bærebrua feil så ville eg holdt unna. biltema har og billige bærebruer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringene ble presset helt inn. Prøvde foringene i traversen, der passer alle 3. Bærebroene sammenlignet med de originale, har minimale forskjeller, ingen forskjell hvor foringene skal monteres.

Slik jeg ser det nå:

Originale: Passer perfekt.

Prothane: Bærebroen kan skli på selve foringen.

Powerflex: Bærebroen og foringen kan skli på hylsen i foringen.

Venstre: Powerflex. Senter: Originale. Høyre: Prothane.

vry89u.jpg

1zwi5qe.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har samme erfaring med Prothane foringer på Golf 2?

Billige foringer så lurer på om jeg kjøper dem uansett og modifiserer dem til å passe 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både prothane og powerflex på bilen min. Prothane i forstilling og powerflex i bakstillinga. Alt passer perfekt. Masse bilder av bakstillinga i prosjekttråden min. Noen få av forstillinga.

Det virker på meg som det er noe galt med bredden på bærebrua for meg. Jeg kan prøve å huske å måle neste gang jeg er på verkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett Golf 2 sett koster 85$ inkludert frakt fra Summit, så blir nok kjøp uansett og tilpassing hvis nødvendig :) Greit å få litt kontroll på understellet når det skal gasses med 2 bar ladetrykk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginal 41mm

Greit å vite, takk for sjekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.