#1 Skrevet November 28, 2008 holder på og overhaler topp og bunndel på min s4 for og forberede den på mer pulver. har startet på toppen og demontert alt og dasket ut ventilstyringene og satt inn nye som jeg bestillte fra autohasaz. la merke til en forskjell på de og de var att de nye hadde en krage under der ventiltettningen skal stå. tenkte ikke så mye på de og fikk truet inn alle på eksos siden med litt vold og vaselin. satt inn ventilene og de glei fint inn. begynte på innsug med samme prosedyre og tok ut den siste styringen fra posen og den var for liten. kunne slippe den gjennom hullet. De som er de store problemet er att jeg ikke greier og sette inn ventilene på innsug fordi de er for trange. så nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre, har tenkt på de att jeg kan ha fått feil ventil styringer siden de har krage noe som ikke de gammle hadde og en passet ikke. men hvis jeg har inn eksos ventilene på innsug går de fint. noen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2008 Noen produseres med krage andre uten, selv om de passer til samme motorer. Krage eller ikke er ikke noe tegn på om du har riktige eller feil styringer. At du ikke får inn ventilene kan enten tyde på at du har feil styringer, at du har laget grader på styringene feks ved å slå dem inn, eller at ventilene har vært med på havari og stuket og derav har fått tykkere stamme. En annen ting: har du tenkt å få frest ventilsetene? Det er vanlig etter skifte av styringer, siden gamle og nye styringer ikke styrer ventilen likt. Derav kan du oppleve at nye styringer står skjevt ift setene slik at ventilene kun ligger an mot den ene siden av setet og ikke tetter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2008 ventil setene skal fresest så fort jeg får inn ventilene og fått tak i de så mangler. irriterende de her att eksosen glir lett inn å innsug vil ikke inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2008 målte ventilene og de var litt forskjell på diameter mellom innsug og eksos.. tror ikke de kan komme av havari siden alle innsugs ventilene er litt større enn eksos.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...